BANJALUKA, Prvenstveni uzrok krize u preduzeću je loš rad menadžmenta, rečeno je u Banjaluci na seminaru o temi “Kako poslovati u krizi” koji je organizovan za kompanije iz Republike Srpske /RS/ i regiona.
Predavač na današnjem seminaru Zrinjski Pelajić rekao je novinarima da je u momentima krize u preduzećima najvažnije da menadžment na vrijeme prepozna opasnost i da se pristupi inovacijama.
“Cilj je skrenuti pažnju svakom preduzeću da menadžment treba na vrijeme da prepozna trendove i na vrijeme mobiliše ljudske i finansijske resurse u preduzeću radi preokreta u poslovanju”, istakao je Pelajić koji je i direktor kompanije “Ilirikum konsalting” iz Samobora.
On je napomenuo da posljednji izvještaji Svjetskog udruženja menadžera upravo pokazuju da je loš menadžment glavni uzrok unutrašnjih problema preduzeća.
“Za izlazak iz krize jednog preduzeća izuzetno je bitna i psihologija, kao i pozitivna motivacija. Prije svega, potrebno je vidjeti koji su uzroci krize koji su djelovali na konkretno preduzeće, koliko je tu bilo spoljašnjih i unutrašnjih uzroka i kako mobilisati unutrašnje resurse da bi se što prije izašlo iz krize”, naveo je Pelajić.
Direktor Privredne komore RS Dragica Ristić ocijenila je da današnji seminar može biti od velike koristi preduzećima iz RS koji su danas prisustvovali ovom predavanju.
“Ovo predavanje može biti od izuzetnog značaja, jer preduzećima uočava koji su to unutrašnji faktori koje trebaju poboljšati i naravno ovim putem mogu unaprijediti svoje preduzetničke vještine”, rekla je Ristićeva.
Današnji seminar organizovali su Privredna komora /RS/ u saradnji sa Projektom FIRMA /projekat Američke agencije za međunarodni razvoj – USAID i Švedske međunarodne razvojne agencije – SIDA/.
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Da li to znači da je kriza u državi problem lošeg menadžmenta?
Poslovanje u krizi i kriza u preduzeću su dva potpuno različita pojma.
Sam seminar mi liči na obično isprazno teoretisanje s ciljem uzimanja para od USAID-a i SIDA.
skandalozno.pa normalno da menadzer treba da prepozna unutrasnje faktore koji uticu pozitivno i negativno na poslovanje.pa zato se i zove menadzer.ili ih to na ovim fakultetima vise i ne uce nego im PK mora organizovati seminare.da bi opravdala svoje postojanje.
Malo je menadzera sa privatnih fakulteta dobilo priliku da bude direktor.Puno je direktora koji su u socijalizmu zavrsili skolovanje.Naravno da moraju direktori da se usavršavaju, kao i svi drugi.Da ih biraju oni koji imaju znanje, ne bi se desilo da bude ponovno izabrana Gordana Tesanović za direktora Doma zdravlja Banja Luka.Ona u upravljanju tom ustanovom učestvuje od 2000.godine, sve te godine je samo iskoristila da Dom zdravlja odvede u gubitak od 15 miliona KM. Na sve sto se u Banja Luci zna o njoj i njenom upravljanju (lijeva ruka desni dzep) odbornici BL skupstini je ponovno biraju za direktora.Nikoga nije briga za njen poslovni fijasko u svakom pogledu. Takvih direktora je pun grad, a radnici su ogorceni svojim polozajem, odnosom prema njima, mobingom na svakom koraku i dr. Takav je naš menadzer!!!