Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

    6. Decembra 2025. — 11:16

    Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

    6. Decembra 2025. — 10:27

    Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

    6. Decembra 2025. — 10:14

    Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

    6. Decembra 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    U slučaju pljenidbe ruske imovine ugrožen i evro

    6. Decembra 2025. — 13:30

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Firme robe široke potrošnje ostvarile bilionsku prodaju

Firme robe široke potrošnje ostvarile bilionsku prodaju

adminadmin8. Marta 2008. — 07:22Nema komentara4 minute čitanja

BEOGRAD,  Prodaju koja premašuje ukupan iznos od 2,65 biliona dolara ostvarilo je u fiskalnoj 2006. godini 250 najvećih svjetskih kompanija za proizvodnju robe široke potrošnje, proizilazi iz istraživanja revizorsko-konsultantske kompanije “Dilojt” (Deloitte).
 
Pri tome je ukupna prodaja porasla za 8,4 odsto u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu, iako je čak 16 odsto kompanija iz ovog sektora zabilježilo opadanje prodaje.
  
“Dilojtova” analiza je pokazala da je od toga više od četvrtine ukupne prodaje ostvarilo 10 najvećih svjetskih kompanija, koje su zajedno zabilježile prodaju u ukupnom iznosu od 751 milijardu dolara.
  Pri tome su tih deset vodećih firmi ostvarile rast po stopi od 8,6 odsto, što je za nijansu brže od prosječnih kompanija u tom sektoru, a dominantna je i njihova pozicija kada je u pitanju udio ostvarenog profita u odnosu na ukupnu prodaju.
  Na samom vrhu liste “TOP 10 svetskih kompanija za proizvode široke potrošnje”, među kojima je čak sedam iz oblasti elektronske industrije, nalazi se duvanska grupacija “Altrija” (Altria Group Inc), koja je bila i najveća firma za proizvodnju robe široke potrošnje na svijetu, prema finansijskim pokazateljima iz 2006. godine.
 Međutim, nakon izdvajanja firme “Kraft fuds” (Kraft Foods) od tog giganta duvanske industrije dolazi do promena u martu 2007. godine, a “Altrija” planira da odvoji i svoju brzorastuću kompaniju “Filip Moris internešenel” (Philip Morris International), tako da se u narednom periodu očekuje njeno ispadanje sa liste deset vodećih svjetskih kompanija.
 Za prvorangiranim sljede dvije kompanije elektronskog sektora, američki “Hjulit Pakard” (Hewlett Packard) i južnokorejski “Samsung ilektroniks” (Electronics), dok je četvrtu poziciju zauzela švajcarska konditorska industrija “Nestle”, koja je i prvorangirana na “Dilojtovoj” listi deset najuspešnijih evropskih firmi.
 Sljede japanska “Macušita elektrik indastrijal” (Matsushita Electric Industrial Co., Ltd), američki “Proktor i Gembl” (The Proctor & Gamble Company), zatim japanske korporacije “Soni” (Sony Corporation) i “Tošiba” (Toshiba), američki “Del” (Dell Inc.), a listu prvorangiranih zaključuje finska korporacija “Nokia” (Nokia).
 Među “TOP 10” evropskih kompanija za proizvode široke potrošnje, iza “Nestlea” su se umestili “Nokija” i britanski “Unilever”, zatim “Filips Holandija” (Philips), engleski “Imperijal tobako” (Imperial Tobačo), tri francuske kompanije “Mišlen” (Mićelin), “Kristijan Dior” (Christian Dior) i “Loreal” (L'Oreal), a na posljednja dva mjesta evropske desetorke svrstale su se britanske firme “SAB Miler” (SABMiller plc) i BAT.
 U “Dilojtovoj” analizi se ukazuje da je posljednjih godina došlo do spajanja u maloprodajnom sektoru, što je dovelo do stvaranja manjeg broja velikih maloprodajnih kompanija koje su u mogućnosti da diverzifikuju svoju ponudu uvođenjem trgovačke robne marke za širok spektar proizvoda.
 ”Vjerovatno će ovaj trend dovesti i do spajanja i među proizvođačima robe široke potrošnje, pošto ovaj sektor dolazi do momenta kada je previše ponuđača na tržištu”.
 Jedno od mogućih rješenja za ovaj problem bi bilo spajanje dobavljača i racionalizacija njihove ponude”, komentariše direktor sektora za menadžment konsalting u kompaniji “Dilojt” Jelena Galić.
 “Dilojtova” analiza pokazuje da najveću stopu rasta imaju kompanije za proizvodnju takozvanih luksuznih proizvoda, pri čemu je prosječan rast neto prodaje u ovom sektoru iznosio 15,5 odsto.
 Među “TOP 250 kompanija”, međutim,  “Nintendo”  bilježi rast neto prodaje od impresivnih 90 odsto u fiskalnoj 2006. godini, a izvanrednom napretku te kompanije doprinjela je ponuda igara namjenjenih širokom spektru korisnika, preokrenuvši time trend opadanja prodaje u industriji džepnih elektronskih igara.
 Kompanije za proizvodnju hrane, pića i duvanskih proizvoda su najbrojnije na listi “TOP 250”, ali su uprkos tome čak 123 od njih zabeležile najmanji prosečni rast prodaje od samo 5,6 odsto.

Prema mišljenju Jelene Galić  te kompanije nisu pojedinačno bilježile veliki rast zato što je došlo do zasićenja tržišta, odnosno potrošači su dostigli nivo kada već kupuju onoliko osnovnih stvari koliko im je potrebno.
 Izuzetan rast ove godine i još veći potencijal za rast u budućnosti imaju kompanije iz sektora mode, elektronike i luksuzne robe, što je posledica logičnog trenda da kako potrošači postaju imućniji oni počinju da troše više na proizvode koji nisu hrana.
 Prodaja koju ostvaruje 50 kompanija sa najbržim rastom u sektoru proizvoda široke potrošnje  prosječno je porasla za 25 odsto, što je tri puta veći rast od prosjeka za “TOP 250 kompanija”.
 

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNovi cjenovni rekord pšenice “na zeleno”
Sljedeći članak Dinar je u februaru nominalno oslabio prema evru za 0,8 odsto

Povezani članci

Svijet 01 minuta čitanja

U slučaju pljenidbe ruske imovine ugrožen i evro

TURIZAM 02 minute čitanja

U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

6. Decembra 2025. — 11:1602 minute čitanja

Svi moraju da preuzmu odgovornost. I mi ćemo kao ministri podnijeti izvještaj premijeru, kaže Kuzmić

Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

6. Decembra 2025. — 10:27

Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

6. Decembra 2025. — 10:14

Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

6. Decembra 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.