Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Sony kupio Snupija

    21. Decembra 2025. — 10:03

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » “Fijat” i “Solers” uložili 2,4 milijarde evra u novu firmu

“Fijat” i “Solers” uložili 2,4 milijarde evra u novu firmu

adminadmin12. Februara 2010. — 06:50Nema komentara4 minute čitanja

MOSKVA/MILANO , Italijanski “Fijat” i ruski “Solers” uložiće 2,4 milijarde evra (3,3 milijarde dolara) u zajedničko preduzeće koje treba da proizvodi oko pola miliona automobila godišnje, u nastojanju da se obezbjede nova tržišta, pošto je u Italiji i u nekim drugim evropskim zemljama najavljeno ukidanje podsticajnih mjera za prodaju vozila.
Realizacija tog projekta dovešće do stvaranja drugog najvećeg “igrača” na tržištu automobila u Rusiji, posle “Avtovaza”, u kome francuski “Reno” drži većinski paket akcija, prenose agencije.
U novom zajedničkom rusko-italijanskom preduzeću montiraće se devet “Fijatovih” modela, kapaciteta 500.000 vozila godišnje. Dvije firme planiraju izvoz do 10 odsto ukupne proizvodnje, a pored automobila, izrađivaće mjenjače i motore u Rusiji.
Zapadni proizvođači automobila pokušavaju da udruživanjem kapitala i proizvodnje smanje troškove u borbi protiv pada prodaje i proizvodnje. Vlade su pomogle povećanje prodaje uvođenjem poreskih olakšica i različitih subvencija, ali su te mjere u većem broju zapadnih zemalja obustavljene zbog nestašice novca, što će uticati na drastičan pad potražnje.
Italijanski ministar industrije Klaudijo Skajola izjavio je u utorak da će se Italija usmjeriti na podsticanje potražnje na čitavom sektoru industrije, a ne na automobile, čime su srušene nade da će podsticaji za nove kupce vozila biti obnovljeni.
Izvršni direktor “Fijata” Serđo Markijone odgovorio na tu izjavu ministra procjenom da će autokompanije u Italiji ove godine prodati za oko 350.000 kola manje nego 2009 i da će uslediti pad tražnje. On je dodao da je “Fijat” prinuđen da zbog toga pošalje na privremeni odmor na hiljade radnika.
“Fijat”, koji na italijanskom tržistu automobila ima udio od 32 odsto, saopštio je da ove godine neće uspjeti da poveća prodaju bez vladinih podsticajnih mjera koje su stabilizovale isporuke u 2009, koja će ostati zabilježena kao najgora u nekoliko posljednjih decenija.
Markijone se zalaže za postepeno ukidanje subvencija kako bi se spriječio oštar pad prodaje. U januaru je italijanska prodaja automobila porasla 30 odsto u odnosu na isti period 2008, ali su porudžbine smanjene 10 procenata. Prošle godine, prodaja vozila u Italiji dostigla je 2,158 miliona jedinica, 0,2 odsto manje nego 2008. Rusija, koja očekuje oživljavanje posrnule autoindustrije kao ključnog sektora za povratak stope privrednog rasta, zadržala je stimulativne mjere podsticanja prodaje automobila i za sada nema namjeru da ih ukine.
Kompanija “Solers”, nekadašnji dio imperije čelika ruskog tajkuna Alekseja Mordašova, u posljednjih nekoliko godina razvila se u vodećeg ruskog proizvođača vozila. Ona je prodala 62.000 automobila u 2009, kada su ukupne ispruke vozila na tom tržištu bile prepolovljene.
Novo zajedničko italijansko-rusko preduzeće najvjerovatnije će zamjeniti firmu GAZ, koju kontroliše milijarder Oleg Deripaska, u vladinim planovima da formira drugu veliku firmu između ruskog i inostranog proizvođača automobila, koja bi mogla da konkuriše partnerstvu “Reno-Avtovaz.” Ideja Moskve da formira partnerstvo između GAZ-a i njemačkog “Opela” propala je prošle godine, kada je odbor američkog “Dženeral motorsa” (GM), “Opelove” matične kompanije, povukao odluku o prodaji 55 odsto akcija njemačke firme kanadskom konzorcijumu “Magna” i ruskoj “Sberbanki.” “Solers” planira da proizvodi devet novih modela “u različitim klasama” u fabrici Naberežnji Čelni na obali Volge, u ruskoj republici Tatarstan.
Zajedničko preduzeće izvoziće, prema sporazumu, najmanje 10 odsto proizvodnje.
Konsultantska kompanija “Prajsvoterhaus” procjenila je 20. januara da ća prodaja novih kola u Rusiji, koja je pala 56 odsto prošle godine na 1,4 miliona jedinica, porasti 15 odsto u 2010, na oko 1,6 miliona vozila. Prema pesimističnijem scenariju, isporuke bi mogle pasti pet odsto ove godine, na oko 10 procenata.
“Solers” već montira “Fijatove” modele “albea” i višenamjensko vozilo “dolbo van”.
Zajedničko preduzeće sa “Fijatom” je prvo veće ulaganje inostrane firme u Rusiju od kada je globalna finansijska kriza izazvala kolaps potražnje za automobilima. Rusija je obećala da će imati najbržu stopu rasta autoindustrije u svetu, ali je prodaja prošle godine pala 49 odsto u odnosu na 2008. “Fijat” i “Solers” sarađuju od 2005. godine, a italijanski auto-gigant ima dugu istoriju poslovanja u Rusiji gdje je “Fijat” 1970. godine izradio “Avtovzovu” fabriku u Toljatiju, u kojoj su izrađivani “lada” i “niva”, nešto promjenjeni modeli italijaske kompanije iz perioda šezdesetih godina.
Ruska vlada je najavila da će Putin tokom posjete Naberežnji Čelniju prisustvovati i potpisivanju memoranduma o strateškoj saradnji između “Kamaza”, najvećeg ruskog proizvođača kamiona, i nejmačkog “Dajmlera, u okviru koga posluje “Mercedes-Benc”, čuveni proizvođač luksuznih automobila i kamiona.
Ruski mediji spekulišu da bi “Dajmler” mogao povećati sadašnji udio od 10 odsto u ruskom proizvođaču kamiona “Kamaz”, u okviru dugoročnog plana da postane većinski vlasnik ruskog preduzeća.

vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakVlasnik ignoriše preuzete obaveze
Sljedeći članak Kineski izvoz automobila lani smanjen 46 odsto

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Sony kupio Snupija

NOVOSTI 04 minute čitanja

Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.