ZAGREB, Hrvatski mediji pišu o tome kako bi poslije Jata avioprevoznih iz Ujedinjenih Arapskih Emirata mogao da kupi i Kroacija erlajns.
Jutanji list, naime piše da bi ulaskom Etihada u Kroacija erlajns, Zagreb mogao da postane regionalno čvorište za transfer putnika do Dalekog istoka i Afrike.
U sljedećih godinu i po Vlada Hrvatske bi mogla da proda nacionalnu aviokompaniju Kroacija erlans (Croatia Airlines), saznaje Jutarnji list u Vladinim krugovima. Kako piše ovaj zagrebački dnevnik, ne bi to bila klasična prodaja, nego bi novi vlasnik dokapitalizovao kompaniju. Prije toga trebalo bi da se sprovede plan restrukturiranja da bi Kroacija erlans bio iole privlačna potencijalnim kupcima.
Zasad nema informacija o potencijalnim kupcima, ali analitičari ukazuju na mogućnost ulazak avio kompanije Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u ovu regiju. Kako piše Jutarnji, predstavnici Etihada pregovaraju sa srpskom Vladom o kupovini 49 odsto Jata, koji u ovom trenutku ima gubitke od 170 miliona evraa. Prema najavama, uprava Etihada donijeće odluku o sklapanju strateškog partnerstva u junu.
Sagovornici Jutarnjeg smatraju kako opcija da se Etihad nakon Jata okrene Kroacija erlajnsu i krene u dokapitalizaciju hrvatskog avio prevoznika nije nerealna. Time bi arapska kompanija potpuno ovladala našom regijom. U tom slučaju očekuje se da bi glavno čvorište bilo organizovano u Zagrebu, koji bi u tom slučaju postao most prema Dalekom istoku, a u budućnosti možda i prema Africi. Iako beogradski aerodrom u ovom trenutku ima veći broj putnika nego zagrebački, stručnjaci procjenjuju da Zagreb ima veću šansu da postane čvorište. U tome će, naravno, veliku ulogu imati novi vlasnik zagrebačkog aerodroma.
Osim Kroacija erlansa i Jata, novog kupca traži i slovenački Adria Airways. Riječ je o maloj aviokompaniji s flotom manjih aviona, a ljubljanski aerodrom nema kapaciteta za stvaranje čvorišta. Privatizacija slovenačke aviokompanije već se nekoliko puta odgađala. Prošle je godine raspisan tender za prodaju 75 posto kompanije, ali je nova slovenačka vlada nedavno objavila da je zasad neće prodavati uprkos tome što je prošlu godinu završila sa 10,8 milona evra gubitka. Jutarnji list