BEOGRAD, Kompanija Er Srbija ima velike šanse da već sljedeće godine postane profitabilna kompanija i regionalni lider u avio saobraćaju, ocijenili su danas eksperti u izjavama Tanjugu, i ukazali da najveće zasluge za najpozitivniju vijest u istoriji srpskog vazduhoplovstva u proteklih 20 godina ima Vlada Srbije.
Direktor Privredne komore Srbije (PKS) Saša Vlaisavljević izjavio je danas da je, imajući u vidu strukturu ulaganja koji se planira u kompaniju Er Srbija, potpuno jasno da je ovo najpozitivnija vijest za srpsko vazduhoplovstvo i srpsku aviokompaniju u proteklih više od 20 godina.
Er Srbija, koja u avioprevozu u regionu dijeli “kolač” od preko 30 miliona evra, gotovo sigurno će postati regionalni lider već od narednog ljetnjeg reda letenja, tvrdi Vlaisavljević, inače bivši predsjednik UO i generalni direktor Jat Ervejza.
U izjavi za Tanjug, on ocijenjuje da će domaća avio kompanija od 2015. godine ili najkasnije 2016. poslovati bez gubitaka. Tu ocjenu potkrepljuje namjerom novog menadžmenta da se saobraćaj realizuje sa novom i daleko ekonomičnijom flotom od 10 Erbasovih aviona tipa “A319” i četiri modernija i tiša aviona tipa ATR 72-500.
Prognoza se može ostvariti ukoliko na svjetskom tržištu ne dođe do nepredviđenih kriznih situacija kao što je skok cijena kerozina.
“Sa planirana najmanje četiri leta nedjeljno između Beograda i Abu Dabija u zimskom redu letenja, kao i uvođenjem letova u širem regionu, od Banja Luke, Ljubljane, Varne, Sofije, Praga, Varsave, Bukurešta i Kijeva jasno je da će Er Srbija ‘pokriti’ ne samo kompletnu srpsku dijasporu, već će putnici kako iz Srbije tako i iz zemalja regiona, u jednom danu, bez velikih čekanja i nepovoljnog reda letenja preko tranzitnih evropskih habova, moći otputovati na sve kontinente sa izuzetno povoljnim konekcijama i sa relativno prihvatljivijim cijenama”, rekao je Vlaisavljević.
Ne smije se zaboraviti, naglasio je, da je strateški partner Er Srbija – kompanija Etihad, samo u prošloj godini putnički i robni saobraćaj obavljala ka čak stotinjak odredišta na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i američkom kontinentu sa flotom od 77 aviona Erbasa i Boinga i naveo da Etihad ima 29 odsto vlasničkog udjela u njemačkom “Er Berlinu”, 40 odsto u “Er Sejšelima”, oko tri odsto u “Er lingusu”, devet odsto u kompaniji “Virdžin Australija”…
“Namjera novog menadžmenta da nastavi projekat strateškog pozicioniranja, na primjer u Makedoniji preko naše kompanije MAK, za mene znači da Er Srbija gotovo sigurno postaje regionalni lider već od narednog ljetnjeg reda letenja”, naglasio je Vlaisavljević.
Tome bi doprinijelo ukoliko i aerodrom Nikola Tesla bude imao cijene za svoje usluge na nivou najnižih u regionu (posebno tranzitne takse), jer bi na taj način pomogao Er Srbiji da povuče najveći dio tokova tranzitnih i trasfernih putnika.
Dugogodišnji član UO Jat Ervejza Milan Vujanić izjavio je da je prijatno iznenađen potezom Vlade Srbije da uđe u strateško partnerstvo sa Etihadom, ocijenjujući da će Er Srbija zahvaljujući nabavci novih aviona i angažovanjem većeg broja pilota i letačkog osoblja uskoro postati profitabilna kompanija.
Vujanić očekuje de će ubuduće organizacija posla u Er Srbiji biti bolja, letjelice biti mnogo udobnije i kvalitetnije, a što se tiče bezbijednosti da ostane na sadašnjem visokom novou, po čemu je Jat Ervejz bio prepoznatljiv u svijetu.
Domaća avio kompanija već ima dobre pilote, ali trebalo bi da poveća njihov broj, kao i broj letačkog osoblja, ukazao je Vujanić i napomenuo da je malo poznato da, recimo, Jat Ervejz, odnosno sad Er Srbija ima zakupljenih šest lotova (termini) za sletanje na londonski “Hitrou”, koji vrijede šest miliona evra, što je za neku novu avio kompaniju neizvodljivo.
Odgovarajući na pitanje da li se uskoro može očekivati pad cijena usluga Er Srbije, Vujanić je naveo da se ne može očekivati drastično pojeftinjenje cijena karata od, recimo 30 odsto, već najviše pet do osam odsto.
Sklapanje strateškog partnerstva sa Etihadom nije imalo za primarni cilj niže cijene usluga Jat Ervejza, jer domaći avio prevoznik nije imao mnogo veće cijene od niskobudžetnih avio kompanija, objasnio je Vujanić.
Niže cijene karata moguće je očekivati zahvaljujući novim avionima čiji motori imaju nižu potrošnju, od starih tipova, kazao je Vujanić. Tanjug