PARIZ, Francuski avioprevoznik Er Frans ukinuće naredne godine 1.000 radnih mjesta po principu dobrovoljnih odlazaka, potvrdio je generalni direktor Frederik Gaže.
Uprava kompanije saopštila je da “ne može još uvijek da kaže koji sektori će biti obuhvaćeni planiranim otpuštanjima”, prenijela je TV Frans 1.
Tokom sastanka, uprava i predstavnici sindikata juče nisu uspjeli, međutim, da se dogovore o planu razvoja kompanije “Perform 2012” koji predviđa da personal leti stotinjak sati godišnje više nego do sada i to za istu platu.
Kompanija je 5. oktobra predstavila plan restrukturiranja kojim je planirano otpuštanje 2.900 radnih mjesta tokom 2016. i 2017. godine, što je izazvalo nezadovoljstvo zaposlenih koji su nasilno upali u prostorije uprave tokom sastanka menadžmenta kompanije, prenosi list Figaro.
Predstavnici zaposlenih uložili su juče takozvano pravo na alarmiranje, institut kojim se ukazuje na ozbiljnost situacije koji omogućava zaposlenima da zatraže od direkcije polaganje računa u pogledu politike kompanije. Zaposleni imaju pravo na to jer su oni vlasnici 6,6 odsto kapitala kompanije, država 17,6 odsto kapitala a ostatak “flote” je u rukama slobodnih akcionara.
Do kraja januara grupa eksperata podnijeće izvještaj o strategiji, planu razvoja i radnim mjestima u kompaniji.
Ispred Narodne skupštine protestovalo je nekoliko hiljada zaposlenih zbog najave o otpuštanju radnika.
Er Frans koji je između 2012. i 2014. već otpustio 5.500 radnika je u previranju otkako uprava i piloti nisu uspjeli da se dogovore o planu produktivnosti i rasta kojim se predviđa da se letačkoj službi produži za stotinjak sati radno vrijeme provedeno u avionu bez podizanja plate.
U ponedjeljak francuski predsjednik Fransoa Oland je ocijenio da uprava i zaposleni moraju da preuzmu dio svoje odgovornosti kako bi bili konkurentni na tržištu.
Cijene karata francuskog prevoznika su više nego kod konkurenata grupacije IAG koju čine Britiš ervejz i Iberia.
Holandsko-francuska grupacija Er Frans-KLM još uvijek može da se pohvali da je najveći evropski prevoznik na dugim letovima zahvaljući prije svega veoma jakoj poziciji u Africi.
Kompanija KLM-Er Frans će, prema sopstvenim procjenama, biti krajem godine u gubitku od 4,4 miljarde evra.
Francuska filijala Er Frans, koja bi trebalo da 2015. završi u plusu prvi put od 2008, želi prije svega da letove na srednjim razdaljinama učini isplativim do 2017. i da za dvije godine poveća sa 50 na 80 odsto rentabilnost letova na dugim distancima.
Izvršni direktor Er Fransa pojavio se na jučerašnjem sastanku uprave i sindikata u pratnji policije.
To je njegovo prvo pojavljivanje u javnosti otkako je on i direktor za ljudske resurse 5. oktobra napadnut od strane zaposlenih tokom sjednice uprave kompanije. Tanjug