SARAJEVO, Ministar transporta i komunikacija BiH Božo Ljubić promovisao je danas u Sarajevu jedinstveni međunarodni znak za BiH – E-7, koji je nedavno usvojen na Svjetskoj radiokomunikacionoj konferenciji u Ženevi.
Obraćajući se gostima i novinarima, Ljubić je naglasio da će preregistracija dosadašnje tri nacionalne oznake (od T7 do T9) u ovu novu, jedinstvenu oznaku na nivou BiH značajno unaprijediti rad radio-amatera i okončati proces udruživanja tri saveza radio-amatera u jednu krovnu radioamatersku uniju u BiH.
Osim radio-amatera, oznaka E-7 odnosi se i na vlasnike aviona, helikoptera, morskih i riječnih plovila, čiji bi vlasnici u BiH u naredne tri godine, ili do generalnog servisa pomenutih prevoznih sredstava u ovom roku, trebalo da zamijene stare oznake.
“Ministarstvo transporta i komunikacija BiH nastojaće da obezbijedi donacije za uspostavljanje magistralnih pravaca radio-repetitora za potrebe udruženja radio-amatera u BiH”, rekao je Ljubić.
Prema njegovim riječima, uvođenje novog znaka za BiH značajan je doprinos ne samo ukupnoj integraciji na nivou BiH, nego i integraciji BiH ka EU.
Čestitke za dobro obavljen posao resornom ministarstvu, kao i Savjetu ministara BiH u cjelini, lično su danas u Sarajevu, u ime svojih asocijacija, uručili generalni sekretar Svjetske organizacije radio-amatera Dejv Samner i predsjednik Evropskog udruženja radio-amatera Ole Garpšted.
Prema njihovoj zajedničkoj ocjeni, dobijanje E-7 radio prefiksa garancija je dobrih veza radio-amatera iz BiH sa kolegama iz cijelog svijeta.
Na današnjoj promociji i konferenciji za novinare rečeno je da je tokom dana Regulatorna agencija za komunikacije BiH donijela dva pravilnika, jedan o radio-amaterima i drugi o radio-znacima.
Ni ministar Ljubić ni njegovi saradnici nisu željeli da daju konkretne odgovore na pitanja koliko je ovaj projekat koštao, kao i koliko će subjekata morati da pristupi promjeni dosadašnjih radio-kodova i po kojoj cijeni, ističući jedino da je riječ o projektu čija je korist za BiH i njene građane na putu ka integraciji u EU sigurno veća od uloženih sredstava i naknadnih troškova.