TOKIO, Japanski avioprevoznik u bankrotu, “Džapen erlajns” u okviru plana stabilizacije zatvara 14 međunarodnih i 17 domaćih linija i otpušta više od 15.000 radnika.
Aviokompanija “Džapen erlajns” koja je juče bankrotirala zbog duga od 25 milijardi dolara, planira da u okviru plana stabilizacije, koji će se obaviti uz finansijsku podršku vlade, ukine 31 liniju, smanji flotu za 53 aviona i otpusti najmanje jednu trećinu radne snage.
Najveći azijski prevoznik će zatvoriti 14 međunarodnih i 17 domaćih linija do kraja marta 2013. godine, u skladu sa programom restrukturisanja, kojim se predviđa 900 milijardi jena (10 milijardi dolara) državne pomoći iz fondova “Japanske inicijative za stabilizaciju preduzeća” (ETIC).
JAL-a će u tom periodu smanjiti broj radnika za oko 15.700, na približno 36.200 zaposlenih.
Prema planu oporavka kompanije, smanjivanje troškova na svim nivoima trebalo bi da omogući JAL-u operativni profit u poslovnoj godini, koja se završava marta 2012, u poređenju sa gubitkom od oko 265,1 milijardi jena u ovoj fiskalnoj godini.
JAL će nastaviti da leti zahvaljujući vladinoj podršci u iznosu od 11 milijardi dolara, koja će biti iskorišćena u periodu restrukturisanja za rješavanje problema dugova, ali pod upravom novog rukovodstva.
Prema programu oporavka, akcionari i kreditori bi trebalo da JAL-u oproste više od 730 milijardi jena (osam milijardi dolara) dugova.
“Ameriken erlajnz” otpada
Američke rivalske kompanije “Delta erlajns” i “Ameriken erlajns”, koje su ponudile da investiraju u JAL, najavile su poslije bankrota te kompanije, da će nastaviti razgovore sa novom upravom o mogućem ulaganju.
Prema izvorima na koje se pozivaju agencije, JAL će u okviru plana rehabilitacije, najverovatnije, prihvatiti ponudu “Delte” i tako postati član udruženja avioprevoznika “Skaj tim”, što znači, da će otpasti “Ameriken” i njegova ponuda da japanska firma uđe u asocijaciju “Uanvorld.”
JAL, čija je tržišna vrijednost premašivala šest milijardi dolara u martu minule godine, pala je uoči bankrota čak 97 odsto na 150 miliona dolara, što je najniži nivo u istoriji kompanije. Toliko, praktično, vrijedi jedan “Boingov” avion. Tanjug