ZAGREB, Hrvatsko Savjetovalište za zaštitu potrošača u prošloj godini primilo je skoro duplo više pritužbi potrošača nego u 2013. godini, a na porast broja građana koji su se smatrali oštećenima uticala je i kampanja o zaštiti potrošača koju je pokrenula Evropska komisija.
Tako je lani zabijleženo 5.219 pritužbi potrošača, dok je u 2013. njihov broj bio 2.866, preciziraju u Savjetovalištu.
Učestali kvarovi proizvoda u garantnom roku, nerazumno dugi periodi popravki, osporavanje nedostataka proizvoda od strane trgovaca, odnosno nemogućnost adekvatnog reklamiranja, samo su neke od situacija u kojima se potrošači smatraju oštećenima, piše Jutarnji list.
Značajan broj prijava odnosi se i na (ne)mogućnost povraćaja novca ili zamjene proizvoda, kao i na isticanje cijena i prodajnih uslova prilikom posebnih oblika prodaje, odnosno sniženja i rasprodaja.
Kako navodi list, na trgovačke usluge u 2013. primjedbe su imale 773 osobe, dok je u 2014. njihov broj iznosio 1.994.
Porast, doduše, ne toliki, vidljiv je i u sektoru javnih usluga. Tokom protekle godine pritužbe na njih imala je 1.991 osoba, a godinu ranije njih 1.668.
U Savjetovalištu ističu da se ljudi uglavnom žale na telekomunikacije, u tom segmentu bilo je 1.236 prigovora, najviše zbog nezadovoljstva kvalitetom usluga teleoperatora ili problema prilikom sklapanja ugovora na daljinu.
Poslije trgovaca i teleoperatera, treći na listi “omraženih” su distributeri električne energije, na koje su se lani požalila 323 potrošača.
Na pitanje novinara Jutarnjeg kako objašnjavaju trend porasta prijava i prigovora, iz Savjetovališta kažu da je uticaj imala informativna multimedijska kampanja o pravima potrošača koju je Evropska komisija pokrenula prije nekoliko mjeseci. Tanjug