BANJALUKA, Direktor Javnog preduzeća “Skaj Srpska” Zoran Injac izjavio je da su privedeni kraju pregovori za obezbjeđivanje kreditnih sredstava za nabavku dva aviona i da se od Ministarstva finansija Republike Srpske (RS) još samo očekuje odobrenje za ulazak u proceduru javne nabavke.
Injac je precizirao da su postignuti veoma povoljni uslovi kreditiranja koji se odnose na dobijanje sredstava u visini od više od 80 odsto vrijednosti aviona, na period od 12 godina otplate, dodavši da upravo vrijeme svjetske ekonomske krize daje mogućnost povoljnije nabavke aviona sa kraćim rokovima isporuke.
“Iskoristili smo posljednji trenutak da se započne sa procedurom za nabavku aviona da bismo spremni dočekali ukidanje viza građanima RS, jer je sada pravo vrijeme za uspostavljanje redovnog vazdušnog saobraćaja sa Aerodroma Banjaluka”, rekao je Injac u intervjuu Srni.
On je precizirao da će za vraćanje kredita biti zaduženo preduzeće “Skaj Srpska”, koje već nakon tri godine, pored isplate kredita, očekuje i zaradu na prodatim avio kartama, te naglasio da ove procjene potvrđuje i veoma dobro poslovanje agencija iz RS koje se bave prodajom avio karata.
Injac tvrdi da tek sa nabavkom aviona postaju isplativa dosadašnja ulaganja u rekonstrukciju piste na Aerodromu u Banjaluci, nabavku opreme za servisne poslove za održavanje aviona, prijem i otpremu putnika, kao i izgradnju novog tornja za kontrolu vazdušnog saobraćaja u Mahovljanima, u šta je uloženo više od 10 miliona KM.
“Još ne postoji svijest o tome kolike su mogućnosti vazdušnog saobraćaja, kako u stvaranju mogućnosti za ulaganja investitora u RS, što je bez vazdušnog saobraćaja gotovo nemoguće, tako i u obimu putnika. U uslovima viznog režima, po pokazateljima do kojih smo došli analizirajući dostupne podatke o prodatim avio kartama, u prošloj godini je oko 50 000 građana iz Banjaluke koristilo vazdušni saobraćaj sa aerodroma u Zagrebu, Beogradu i Sarajevu”, naglasio je direktor “Skaj Srpske”.
Injac kaže da je planom avio kompanije “Skaj Srpska” predviđeno da se u prvoj godini poslovanja preveze oko 100 000 putnika, što su u odnosu na evidentirani broj putnika iz Banjaluke, a s obzirom na ukidanje viza, potpuno realni pokazatelji, jer ovaj broj i dalje čini svega 10 odsto od ukupne populacije koja gravitira ka banjalučkom aerodromu.
On je podsjetio da je regija sjeverozapadnog dijela RS sa gradom Banjaluka jedini region sa više od milion stanovnika u Jugoistočnoj Evropi, koji kao administrativno i ekonomsko središte nije umrežen u sistem redovnog međunarodnog vazdušnog saobraćaja sa nekim od glavnih aerodroma u EU.
Direktor “Skaj Srpske”, takođe, tvrdi da je aerodrom Banjaluka funkcionalan aerodrom koji se geografski nalazi na odličnoj mikro lokaciji i sa dobrim meteorološkim uslovima u smislu razvoja regionalnog vazdušnog saobraćaja.
“Jedino što nam treba jesu letjelice”, naglasio je Injac.
On je naveo i primjer Srbije, u kojoj se, nakon ukidanja viznog režima, obim korišćenja vazdušnog saobraćaja povećao za 20 odsto.
“Ukupan saobraćaj sa aerodroma ‘Nikola Tesla’ u Beogradu se povećao za 20 odsto, dok se broj putnika prema destinacijama zapadne Evrope povećao za čak 45 odsto. Popunjenost aviona bilježi 80 procenata i to je veliki porast u odnosu na raniji prosjek od oko 60 odsto popunjenosti”, naveo je Injac.
On je podsjetio da je i u zemljama bivše Jugoslavije odnos broja putnika prema ukupnoj populaciji građana takav da na dva stanovnika dolazi jedan putnik, odnosno da najmanje 50 odsto stanovnika koristi avio saobraćaj, dok je u zemljama Evrope taj broj jednak ili čak veći.
Kao primjer koliki je značaj postojanja domaće avio kompanije za razvoj vazdušnog saobraćaja jedne zemlje, Injac je naveo Sloveniju, gdje je nacionalna kompanija “Adrija ervejz” u prethodnoj godini prevezla oko 1,3 miliona putnika, što čini 80 odsto svih prevezenih putnika sa aerodroma u Ljubljani.
On je istakao da o dobroj procjeni za ulaganja u razvoj vazdušnog saobraćaja u Srpskoj govori i primjer Federacije BiH (FBiH), jer se sa aerodroma u Sarajevu godišnje preveze oko pola miliona putnika, te dodao da je budžet FBiH sufinansirao komapaniju “Er Bosna” sa 10 miliona KM godišnje.
“Ova kompanija procesom dokapitalizacije u ovoj godini dobija dva nova aviona većeg kapaciteta i većih doleta od postojeća dva, čime će dodatno obezbijediti otvaranje novih tržišta, jer se povećanje putnika, te potreba povezivanja sa više zemalja u EU iz FBiH bilježi svakim danom”, rekao je Injac.
On je dodao da je u svijetu prosječna stopa rasta avio saobraćaja oko pet odsto, što je duplo više od prosječne stope rasta bruto društvenog proizvoda.
Injac je upozorio da će, ukoliko Srpska ne nabavi letjelice i time definitivno zatvori mogućnost razvoja vazdušnog saobraćaja iz RS, izgubiti mogućnost da dođe u poziciju u kojoj je sada, jer će konkurentna kompanija iz FBiH onemogućiti korišćenje sada neiskorištenih vazduhoplovnih prava iz bilateralnih ugovora koja imaju vremenski period raspoloživosti.
Prema njegovim riječima, time bi RS dobila vrlo oskudnu ponudu za korišćenje samo određenih destinacija od “Er Bosne” iz FBiH. Srna
11 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ima smisla, ali kad bi svi bili iskreni i sposobni …
BUAAAAAAAHAHHAHAHAHAHA!!!!
SKAJ SRPSKA!!!!! (ovaj gore smijeh je vise sa suzama u ochima)
Kakva konkurentna kompanija iz sarajeva? to neko misli na turkish airlines odnosno firmu koju je on kupio zato sto se sama nije mogla odrzati?
Bacanje para.
“Jedino što nam treba jesu letjelice”, naglasio je Injac.
Dugoročno “Skaj Srpska” je u redu i podržavam je (samo me strah od lopovijanja), a “Skaj Trebinje” smatram suludim.
Dugoročno? šta je vama?
teško onima koji dođu poslije SNSD-a.
Opoziciji bi bilo bolje da ne izlazi sa izbornim listama nikako. Ovo razbacivanje sredstava vodi u kolaps. Zašto bi neko preuzeo takvu situaciju od onih koji su je napravili?
Sa koliko je finasirana ona linija BL-Salzburg(šta li već)? Zna li iko? Šta je sa tom linijom?
Bolje od BL napraviti povoljnu bazu za low cost kompanije nego za velika sredstva KUPITI vreću bez dna.
Ali ako mislite da je možete puniti iz svojih džepova onda ih podržite. Ja neću.
“Tko leti, vrijedi”
1. Vlada RS je institucija koja nema niti teorijske šanse da napravi održivu avio kompaniju.
2. Još gore, ne može Vlada RS da napravi bilo kakvo održivo preduzeće, osim možda poneke trafike koja prodaje cigarete, mada i to sumnjam.
3. I još gore, Vlada RS ne može da održi niti jedno preduzeće koje je trenutno u njihovom vlasništvu, a da ono posluje pozitivno.
Vlada RS je lažna, prevarantska i pljačkaška institucija kojom apsolutno dominiraju zlonamjerni i pohlepni pljačkaši, njihovi trabanti i sateliti i polupismena bagra zaposlena zbog političkih razloga i kontrolisanja vlasti. Jedino što znaju je da uništavaju sve što je vrijedilo u ovoj državi, da ono što vrijedi opljačkaju i napune svoje džepove i na kraju kao “spasioci” sve što su uništili podijele strancima za džabe, pa još na kraju dopuste tim strancima da ovdje posluju van ikakve kontrole. Sunovrat privrede, uništena preduzeća, falsifikovani finasijski izvještaji, pogrešne statistike, ogromna nezaposlenost, nepostojanje strateških planova u bilo kojoj oblasti života i rada – to smo mi. I tu za sada nema spasa. To traje već bar 20 godina i trajaće još toliko, najmanje. Nemamo znanje (ljude), nemamo sredstva za rad (bar ne dovoljno kvalitetna), nemamo keša. Imamo poludefinisanu državu, imamo neriješena nacionalna pitanja, imamo otvorene i destruktivne političke i nacionalne sukobe, imamo korupciju bez kraja i organizovane kriminalne bande van kontrole koje dostižu do vrha države. I šta bismo mi htjeli u takvim uslovima? Da letimo našom avio kompanijom po Evropi i svijetu!? To je film koji neće biti viđen.
‘tko ne leti, ne vrijedi’
vi svi nemate pojma šta je RS.Mi bar imamo bezvizni režim pasoš Srbije.Bar RS ima para i svi narodi u njoj.Super živimo” živjeli SRBI”
8.Stalker
–
Stvarno u sridu!