BANJALUKA, Predsjednik Vlade Republike Srpske (RS) Milorad Dodik izjavio je da je do sada riješeno nekoliko važnih faza izgradnje aerodroma u Trebinju, te da bi aerodrom trebalo da bude u funkciji iduće godine.
Dodik je rekao novinarima da je izgradnja ovog aerodroma jedan od strateških projekata koje Vlada RS realizuje u cijeloj Srpskoj.
„Uspješno smo riješili nekoliko važnih faza. Urađene su dvije studije izvdljivosti, po jedna od austrijeske i beogradske kompanije, i obje su pokazale da ima opravdanosti za ovaj posao. Aerodobrom bi već iduće godine, nakon izrade izvedbenog projekta, trebalo da bude stavljen u operativu“, pojasnio je premijer RS.
Dodik je poslije sjednice Vlade RS, na kojoj je razmatrana Informacija o aktivnostima na izgradnji aerodroma Trebinje, rekao da je do sada preduzeto niz operativnih koraka koji se ne vide, traže vrijeme i ponekad dovedu u sumnju pojedine aktivnosti koje su, kako je naveo, neophodne kada se radi studija i projekti.
On je naveo da je ranije Vlada RS izdvojila milion KM za finansiranje neophodnih projekata u prvim fazama.
„Sada nas čekaju poslovi u vezi rješavanja imovinsko-pravnih poslova, projekte dokumentacije za koju smo na današnjoj sjednici odobrili 1,6 miliona KM, s tim da se do aprila završi izvedbeni projekat, kako bi se moglo početi sa izgradnjom. Dakle, sam projeakt podrazumijeva izradu izvedbenog projekta sa svom neophodnom dokumentacijom i njegovom revizijom, za šta je potrebno najmanje pet, šest mjeseci“, naveo je Dodik.
On je rekao da će aerodrom biti stavljen u operativan rad iduće godine, sa ili bez koncesionara.
„Ako ne bude konsecionara, Vlada RS će vlastitim sredstvima krenuti u izgradnju piste i neophodnih objekata. Cijenimo da će prva faza igradnje, koja bi omogućila slijetanje prvih aviona, koštati između 55 i 60 miliona KM“, napomenuo je Dodik.
Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović rekao je da je Vlada RS, na prijedlog premijera Dodika, donijela odluku da se za ovaj projekat u narednih šest mjeseci formira pregovarački tim, koji će biti sastavljen od stručnjaka i predstavnika Vlade.
„Obezbijediće se i dodatna sredstva da aerodrom može da obavlja neophodne poslove vezane za projekat i razne studije”, dodao je Čubrilović.
On je kazao da je namjera Vlade da se aerodrom izradi na bazi koncesije, da bi RS riješila prostor, infrastrukturu i odgovarajući projekat, a budući koncesionar izgradio pistu i objekte.
Direktor „Aerodroma Trebinje“ Zoran Okilj, prezentujući Izvod iz master plana za aerodrom rekao je da se revizijom studije sa aspekta građevisnkih radova došlo do varijante koja zahtijeva pet puta manji obim radova, što znatno umanjuje vrijednost uloženog kapitala.
On je kazao da izgradnja aerodroma u prvoj fazi predviđa gradnju poletno-sletne staze sa spojnicama kao i neophodne objekte pristanišnog kompleksa.
„U naredne dvije faze planirana je dogradnja rulne staze, preostalog dijela platforme i porestalih objekata pristanišnog kompleksa“, naveo je Okilj.
Okilj je kazao da bi kapaciteta aerodroma u prvoj fazi bio 250.000 putnika godišnje, u drugoj 500.000, au trećoj konačnoj fazi iznosio bi 1.000.000 putnika na godišnjom nivou.
Prema njegovim riječima, otvaranjem aerodroma dobiće se 400 novih radnih mjesta
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Jeli istina da ga neće graditi INTEGRAL INŽINJERING?
Pa,sta, ako ga bude ili ne bude gradio Inegral Inženjering?
Integral Inženjering je sigurno najjača firma u BiH, da tako nešto radi, a Vi što ste zadojeni mržnjomsve što je iz Laktaša, to rasčistite sami sa sobom.
Pa najveću investiciju iduće godine u Austriji (gradnja glavne željeznićke stanice u Beču) dobio je Štrabag.
I niko nije reagovao.
Au nas u vrijeme malogradjanske vijesti se ovo vrti.
ajde seljoberu vrati se na njivu, uzmi plug u ruke jer ni tastatura a kamoli ekonomija nije za tebe.
milorada i stankovica u haps.
Ako ga bude pravio Integral koštaće više od onog u Hong Kongu, koji je napravlje nasipanjem kamena u okean.
Ovo ima samo u nasoj drzavi…pa aerodrom u Bl koji u zaledjeni ima 600-700 hiljada ljudi (Bl,Prijedor,Doboj,Gradiska….itd….) ne mogu da osposobe tj da dovedu i uvedu stalne linije sa Evropom a hoce da grade aerodrom u Trebinju??!! Nemam ja nista protiv-ali ovi ce opet uvaliti NASE pare!!
vladiki grigoriju je sporo helikopterom.
Prvi ću da podržim svaki ekonomski isplativ projekat, ali uopšte ne vidim kakve su to oni studije pravili kojim će civilni aerodrom na planinskoj tromeđi RS/CG/HR biti isplativa investicija???
Jedini razlog zbog kojeg bi neko sletio na taj aerodrom je da “promaši” onaj u Ćilipima kod Dubrovnika. Naime, Ćilipi su vrlo nepristupačan aerodrom koji se nalazi između mora i planine, pogotovo pri lošim vremenskim uslovima. Ali u tom slučaju ni aerodrom na planini iznad njega sigurno nema bolje vremenske uslove…
“Preuzimanje” putnika koji lete za Mostar (a tamo praktično niko ne leti) ili Tivat je smiješno obrazloženje jer bi tim putnicima transport sa Zubaca do Mostara/Tivta trajao duže od leta npr. iz Njemačke 🙂
Gospodo avio-eksperti, ministarstva i premijeru, preuzmite oblasnu kontrolu leta nad nebom BiH i imaćete veliku zaradu, osposobite postojeće aerodrome da budu isplativi, pa tek onda razmišljajte o novim.
Aerodrom 20 km od Trebinja je još samo jedna jeftina fora za izvlačenje novca iz budžeta ko god da ga pravi, pa još i u svrhu skupljanja predizbornih poena. Biće propala investicija baš kao i onaj “SDS-ov” aerodrom na Sokocu…