BERLIN, Njemačke kompanije intenzivno rade na razvijanju električnih automobila. BMW u tvornicu za proizvodnju elektromotora u Leipzigu investira 400 miliona evra. Ne zaostaju ni drugi veliki koncerni. Slične projekte imaju i Mercedes-Benz, Audi i Volkswagen. Velike kompanije za proizvodnju autodijelova kao što su Bosch, BASF, Evonik ili Litech, čak su osnovale konzorcij i namjeravaju u razvoj tehnike elektro-automobila investirati stotine milion evra. I razni naučni instituti udružuju snage s istim ciljem. Radi se o tržištu na kojem se očekuju milijardske zarade. Toga je svjesna i savezna vlada. Ministar privrede Reiner Brüderle podržava ambiciozne planove: “Moramo sarađivati. Želimo biti vodeće tržište i vodeći proizvođač na tržištu elektro-automobila. Cilj nam je da do 2020. godine na njemačkim ulicama bude milion električnih automobila. Radise zapravo o konkurentnosti njemačke industrije”.
“Izmislili smo automobil, ovdje prije 125 godina”, kaže Brüderle, i dodaje da je sad najvažnije zadržati primat u tehnologiji. Ali, to je lakše reći nego učiniti. Pritisak konkurencije je ogroman i ne može se reći da Njemačka ima prednost nad drugima. Zemlje poput SAD-a, Japana, Kine, Koreje ili Francuske, ulažu milijarde u razvoj odgovarajuće industrije i tržišta. Sjedinjene Države će u ovoj i narednoj godini u industriju akumulatora uložiti četiri milijarde evra. Za razliku od njih, njemački ministar privrede govori o napretku ali nema novca za to: ne želi čuti za premije kakve su uobičajene u drugim zemljama za kupce električnih automobila niti za povećanje budžeta za istraživanja i razvoj. Za tu svrhu je namijenjeno 500 miliona evra godišnje i tako će ostati.
Kod razvoja akumulatora s litijevim jonima Japan je u tehnološkoj prednosti od oko dvije godine. Njemačka Nacionalna platforma za elektromobile (NPE) smatra da je za provođenje važnih istraživačkih projekata do 2013. potrebno četiri milijarde evra. Predsjednik NPE-a Henning Kagermann smatra da još nije odlučeno tko je najjači u oblasti elektro-tehnologije. “Moramo djelovati brzo i sa ciljem. Ne smijemo gubiti vrijeme. Ako to budemo činili možemo do 2020. preuzeti vodstvo u oblasti te tehnologije”, kaže Kagermann.
Da bi Njemačka ostvarila ambiciozni cilj da postane vodeći proizvođač elektro-automobila, ti automobili moraju postati masovni proizvod. Nijemci ne smiju ponoviti pogrešku, kaže ministar Brüderle, kao u slučaju telefaksa ili mp3-playera, koje su izumili Nijemci, ali su ih drugi učinili masovnim proizvodima i na njima zaradili milijarde. Deutsche Welle