LOS ANĐELES – Početkom 2019. godine, jedan analitičar je pitao čuvenog direktora kompanije Disney Boba Ajgera da li bi sportsko klađenje moglo da postoji pod krovom ovog giganta industrije zabave. Ajger je tada odgovorio da ne vjeruje da će se kompanija na bilo koji način upuštati u kockanje.
Samo četiri godine kasnije, Disney je najavio da će u svoju ponudu uvrstiti i sportsko klađenje.
U avgustu je kompanija sklopila desetogodišnji ugovor sa kompanijom za sportsko klađenje Penn Entertainment o uvođenju mogućnosti za klađenje preko najveće sportske mreže na svijetu ESPN, koja je u vlasništvu Disney-a.
Ljubitelji sporta moći će da se klade na igre na svojim telefonima putem nove aplikacije pod nazivom ESPN Bet koja zapravo prihvata opklade putem Penn-ove kladionice, piše Wall Street Journal.
Ideja o kockanju uznemirila je pojedine rukovodioce u kompaniji Disney i zaposlene koji smatraju da će to oštetiti brend koji je sinonim za porodičnu zabavu, superheroje, princeze i životinje koje govore.
U prošloj godini, najmanje jedan veliki investitor je upozorio upravni odbor kompanije da će možda prodati svoj udio u njoj ukoliko započne sa klađenjem.
Ali za Ajgera i predsednika ESPN-a Džimija Pitara, šansa da privuku mlađu mušku publiku i njihov novac, na kraju bila je previše dobra da bi bila propuštena.
Penn će platiti Disney-u 1,5 milijardi dolara u gotovini, dok će ESPN zauzvrat dobiti naloge vrijedne oko 500 miliona dolara za kupovinu akcija u kockarskoj kompaniji.
Penn će upravljati aplikacijom, a Disney će pomoći u njenom plasiranju na široko rasprostranjenim platformama ESPN-a.
U Sjedinjenim Amerićkim Državama navijači vole da se klade uživo dok traje neki sportski događaj – posebno mladići između 18 i 34 godine starosti – često prave višestruke komplikovane opklade tokom nekog meča.
Na primjer, oni se mogu kladiti na to koliko će trojki neki košarkaš dati do kraja meča ili ko će uhvatiti poslednju loptu u bejzbol utakmici.
Sportsko klađenje posebno je poraslo nakon što je presuda američkog Vrhovnog suda iz 2018. otvorila put državama da ga usvoje.
Ono je sad legalno u 38 država i u okrugu Kolumbija. Prošle godine je sportsko kockanje na internetu donijelo prihod od 7,6 milijardi dolara – iznos koji su kompanije dobile nakon što su isplatile pobjedničke opklade.
Očekuje se da će sljedeće godine prihod porasti na 11,8 milijardi dolara, prema Eilers & Krejcik Gaming, konsultantskoj firmi u industriji.
U isto vrijeme, ESPN, kao i tradicionalnije TV mreže, bore se sa padom pretplatnika kablovske televizije i rastućim troškovima prava na sportsko emitovanje. Agencije