RUZELSHAJM , Izvršni direktor FIAT-a Serđo Markione sastao se s najvišim rukovodiocima “Opela”, u nadi da će uspjeti da preuzme njemačku filijalu posrnulog američkog auto-giganta “General Motorsa”, dok njemačka vlada očekuje da će mogući ulagači danas dostaviti planove za njegovo preuzimanje.
Markione se susreo sa šefom “General Motorsa” za Evropu Karl-Petrom Forsterom i direktorom “Opela” Hansom Demantom u sjedištu njemačke kompanije u Ruzelshajmu. Prvi čovjek FIAT-a pokušava i da ubijedi sindikalne lidere da podrže njegovu inicijativu za preuzimanje njemačke kompanije nakon što su se radnici, u strahu od otkaza, izjasnili protiv FIAT-a. Italijanska kompanija, koja je za danas najavila da će predstaviti plan za preuzimanje “Opela”, uporno tvrdi da neće zatvarati “Opelove” fabrike i da su radnička strahovanja neutemeljena.
FIAT je počeo pregovore o preuzimanju “Opela”, koji zapošljava oko 26.000 radnika u Njemačkoj, nakon što je ušao u proces udruživanja s prezaduženim američkim “Chryslerom”, direktnim rivalom “General Motrsa”. FIAT želi da udruživanjem s “Chryslerom”, preuzimanjem “Opela” i saradnjom s većim brojem auto-kompanija u svijetu, postane jedan od vodećih globalnih proizvođača automobila koji će godišnje proizvoditi više od šest miliona vozila.
Za ulaganje u “Opel”, pored FIAT-a, zainteresovani su austrijsko-kanadski proizvođač auto-dijelova “Magna”, povezan s ruskom auto-kompanijom GAZ, te američki investicioni fond “Ripplewood”. Procjenjuje se da je za preuzimanje “Opela” potrebno oko sedam milijardi evra, ali zbog opšte besparice FIAT-u bi bila neophodna podrška vlada Italije, Njemačke i još nekih članica Evropske unije. Ukoliko potencijalni investitori danas ne ponude održiv plan, predstoji stečajni postupak, kao jedna od mogućih opcija za “Opel”. Radnici “Opela” smatraju da bi, uz Vladin kredit i mjere štednje koje su predložili, kompanija bez prodaje mogla ponovo da posluje s profitom do 2011. godine.