RIM – Luksuzni modni brend Dior, koji je u vlasništvu konglomerata LVMH, plaća iznenađujuće nisku cijenu za proizvodnju tašni koje kasnije prodaje za 2.780 dolara po komadu.
Pored tašni, modni brend je poznat i po drugim skupim proizvodima, kao što su nakit i odjeća.
Wall Street Journal je prenio istraživanje po kojem italijanski luksuzni modni brend plaća jednom dobavljaču samo 57 dolara po tašni. Kasnije ih prodaje kupcima po mnogostruko višim cijenama.
U fabrikama brenda Giorgio Armani bila je slična situacija, jer je kompanija platila 99 dolara za proizvodnju tašni koje su kasnije koštale 1.900 dolara u njihovim prodavnicama. Prema novom izvještaju, proizvodne cijene ne uključuju troškove materijala, dok kompanije „posebno pokrivaju troškove dizajna, distribucije i marketinga proizvoda“.
Vlasti su pokrenule istragu nakon navoda da su obje kompanije eksploatisale strane radnike za proizvodnju luksuzne robe po niskim cijenama.
LVHM je takođe završio u sudskom postupku prošlog mjeseca zbog poslovanja sa kompanijama u kineskom vlasništvu, čiji su radnici spavali u fabrikama kako bi mogli da imaju „radnu snagu na raspolaganju 24 sata dnevno“.
Italijanske vlasti tvrde da Dior nekoliko godina nije preduzimao mjere za provjeru uslova rada u fabrikama kompanija sa kojima je sarađivao, kao ni periodične revizije svojih dobavljača. Agencije
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
A da li je neko mislio da je drugačija situacija u svim tim kompanijama “luksuzne” robe? Njihov najveći trošak je marketing, a sve ostalo tj. proizvodnju rade po državama kao što je naša po niskim cijenama…