BERLIN , Nakon velikih gubitaka prošle godine, Deutsche Telekom se kreće u sigurnim vodama. Međutim, prostora za opuštanje nema: konkurencija ne spava, posebno u oblasti internet razvoja.
Tim Höttges je dugi niz godina bio finansijski direktor Deutsche Telekoma. Sada po prvi put kao predsjednik uprave predstavlja bilans kompanije za prošlu godinu.
Razloga za optimizam je mnogo: prošle godine je promet iznosio preko 60 milijardi evra, što predstavlja plus od tri odsto. Telekomunikacijski gigant je tako prošle godine zaradio gotovo milijardu evra.
Dobre vijesti, ako se u obzir uzme činjenica da je prošle godine, prije svega zbog promašaja na američkom tržištu, Deutsche Telekom ostvario gubitak od pet milijardi evra.
“T-Mobile USA nam sad stvarno pričinjava zadovoljstvo”, kaže novi finansijski direktor Deutsche Telekoma Thomas Dannenfeldt.
Broj klijenata u SAD-u je za samo godinu dana porastao s 13 na 47 miliona. I na domaćem tržištu u Njemačkoj je Telekom povećao broj klijenata za dva miliona, tako da sad 39 milijuna Nijemaca koristi mobilne usluge T-Mobilea.
Glavobolje upravi u Bonnu i dalje zadaje pad broja korisnika klasičnih telefonskih usluga. Broj korisnika internet usluga je kod broja od 12 miliona i dalje stabilan. U ostatku Evrope Telekom ima 57 miliona korisnika mobilne i 10 miliona fiksne telefonije. Deutsche Telekom je u Evropi, osim u Njemačkoj, prisutan i u Hrvatskoj, Holandiji, Austriji, Poljskoj, Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj i Grčkoj. Ono što zabrinjava je u poređenju sa azijskim tržištem, koje se upravo s 32 odsto rasta nalazi u fazi nevjerojatne ekspanzije, ali i američkog tržišta koje raste osam odsto, evropske kompanije moraju zadovoljiti statusom quo.
U poređenju sa prekooceanskim internetskim divovima, Deutsche Telekom, ali i evropske kompanije uopšte poprilično kaskaju. Telekom će ove godine u razvoj internetske mreže uložiti 11 milijardi evra. Tim Höttges je svjestan da je to poređenju sa svotama kojima barata, recimo Facebook, koji je samo za mrežu WhatsApp s 55 zaposlenih platio 15 milijardi evra, jedna potpuno druga liga.
„Ako zbrojimo kompletnu evropsku telekomunikacionu industriju u 28 zemalja dolazimo do vrijednosti između 250 i 280 milijardi evra. To je nešto što ostvari sam Google”, rezignirano će Höttges.
Čak i klasične telekomunikacione američke komopanije poput At&T-a i Verizona su vrijednije nego sve evropske kompanije zajedno. Menadžeri poput Höttgesa i od politike traže da preduzme neke korake kako evropske telekomunikacione kompanije ne bi ostale patuljci u sve većem cyberspaceu. Deutsche Welle