-
-
Kako su Grude od nerazvijene opštine postale jedna od najrazvijenijih?
-
Zašto je protiv uvoza jeftine radne snage u BiH?
-
Šta je odgovorio na pitanje: „Da li Grude imaju željeznicu?“
-
GRUDE – Kada smo ga pozvali na lični broj, Petar Ćorluka se javio nakon kratkog zvonjenja. Bez mnogo procedura i uz ljubazan pristup, brzo smo dogovorili razgovor. Tako postupa jedan od najbogatijih ljudi u Bosni i Hercegovini, vlasnik kompanije Violeta. Ekskluzivni intervju s ovim uspješnim privrednikom možete gledati na YouTube kanalu CAPITAL-a sutra u 19h.
Ne voli da se govori o bogatstvu, već o uspjesima. Kaže da jahte nema, a sve što zaradi reinvestira. Mladim privrednicima poručuje: „Mnogo je talenata propalo, a uporan nije niti jedan.“
Političare ne bi savjetovao, ali vjeruje da uzore treba tražiti u uspješnim zemljama poput Japana i Danske.
„Konsultanti su me pitali: imaš li iskustvo radnika? Nemam. Imaš li sirovinu? Nemam. Tržište? Nemam. Željeznicu u Grudama? Nemam. Pa kako ćeš uspjeti? Imam strast, volju, fokus. Biću bolji od drugih, više ću se potruditi. Upornost i izdržljivost. Ali u današnjem vremenu ključno je i dobro istraživanje“, kaže Ćorluka.
Njegova upornost stvorila je brend Violeta i bogatstvo koje se ne mjeri milionima, već milijardama. Violeta danas posluje u različitim sektorima – higijenske potrepštine, prehrana, ugostiteljstvo, turizam, te ustanove poput vrtića i staračkih domova. U Grudama, gdje je Violeta nastala, posluju i druge uspješne kompanije s ukupno 5.000 zaposlenih, što je značajan rast u odnosu na 2.000 zaposlenih prije rata.
„Grude su bile jedna od najnerazvijenijih opština u bivšoj Jugoslaviji. Nismo imali nasljeđa, sve smo stvarali ispočetka. To je bila naša prednost. Privatizacija i naslijjeđene firme često su donosile i probleme“, dodaje Ćorluka.
Protiv uvoza jeftine radne snage
Ćorluka vjeruje da se u BiH treba uvoziti najbolja radna snaga, poput inženjera iz Indije za obuku lokalnih zaposlenika. Protiv je uvoza jeftine radne snage koja snižava cijenu rada, ali jasno poručuje šta je potrebno obezbijediti za razvoj privrede.
„Infrastrukturu ne može napraviti nijedan preduzetnik. Potrebne su nam brze ceste, autoputevi, brži protok roba preko granica. Samo tako možemo biti konkurentni i smanjiti troškove“, kaže naš sagovornik.
Australijski model za penzionere
Iako ispunjava uslove za penziju, Ćorluka ne planira da ode u penziju. Smatra da bi, poput zakona u Australiji, penzijski sistem trebao omogućiti povlaštenima da nastave doprinositi bez uzimanja sredstava.
„Ako imaš kapital i prihod, nemaš pravo na penziju. Mislim da je to rješenje. Bolje je da uplaćujem, nego da uzimam. I ovako su penzije male“, zaključuje on.
Podcast „Nikad u minusu“ s Petrom Ćorlukom gledajte sutra od 19h.
Pratite serijal na:
-
- Portal: https://capital.ba/
- YouTube: https://youtu.be/buYMtTSp5ns?feature=shared
- Facebook: https://www.facebook.com/capital.ba/
- Instagram: https://www.instagram.com/capital.ba/
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sve čestitke za ekipu “Capital”-a.
Britkog jezika kada je u pitanju upiranje prsta u negativne pojave u drušvu, ali bez zlobe i objektivno.
Jednako tako kada su u pitanju pozitivni primjeri poput gospodina Ćorluke.
Nadam se da će vam isti principi biti pogonsko gorivo i u 2025. godini.
Neka vam je sa srećom!
Reci kako ti se mobing u tvornici odvija te kako ljude gonite da rade nedjeljom bez dana pauze,kako im u kuvertama novac isplacujete,te kako im u 12om odbijate od place 800km da bi im dali za bozic,zasto marke jedne niste uplati kao pomoc radnicima,cigane.