BERLIN, Cijene benzina u Njemačkoj ovih dana divljaju. Benzinske pumpe mijenjaju cijene i nekoliko puta dnevno, a litar supera košta i do 1,80 evra.
Njemački mediji pronalaze razloge za poskupljenja – “kada je malo ponuđača, veliko je iskušenje oko dogovaranja cijena. Tome se ne može stati na put ni uvođenjem kočnice za cijenu benzina po uzoru na Austriju ili uspostavljanjem službe za nadgledanje transparentnosti cijena”.
“Ko vjeruje u te jednostavne prijedloge, ne poznaje tržišni mehanizam ponude i potražnje. Visoka cijena rezultat je prijetnji Irana, smanjenih resursa, drastičnog povećanja potrošnje u zemljama na pragu industrijskog razvoja, pada kursa evra naspram američkog dolara – i državne kase. Čak 60 odsto cijene benzina čine porezi. Država odlično zarađuje. I zato pravi naftni šeici sjede i u Berlinu“, navodi Drezdner nojeste nahrihten.
Štampa u Njemačkoj piše da najviše pate oni koji svakoga dana od kuće do posla moraju autom da pređu velike dionice, jer oni najčešće nemaju mogućnost da koriste neko drugo prevozno sredstvo.
Dodaje se i da čovječanstvo previše zavisi od vožnje i benzina.
“Cijena benzina je cijena hljeba automobilske industrije. I kada list Bild i populistički političari protiv toga protestuju, to nam daje prvu sliku budućih borbi oko raspodjele konačnih resursa poput vode, životnih namirnica i zemlje. Nasuprot tome, vožnja automobilom nije pravo ljudi koje je na prodaju. I zato ćemo morati da promijenimo naš način rada, stanovanja i življenja. Cijena benzina, na kraju, stvara troškove poretka rasta i privrede koje sebi više ne možemo da priuštimo“, piše Badiše cajtung.
General ancajger podsjeća da benzin ne mora da bude jedini energent – potrebna je mobilnost svih koja ne šteti životnoj sredini, i koja je naravno priuštiva.