BEOGRAD, Mladi uzrasta 15 do 30 godina predstavljaju četvrtinu korisnika mobilne telefonije u Srbiji, a čak 97 ispitanika u toj starosnoj grupi, koristi mobilni telefon, a 60 odsto smart telefon, pokazju rezultati istraživanja koje je urađeno na zahtjev kompanije Vip mobile.
Rezultati pokazuju da je SMS i dalje veoma relevantan kanal komunikacije, jer 81odsto korisnika svakodnevno šalje SMS poruke, dok 14 odsto čini to nekoliko puta nedjeljno. Na drugom mjestu po učestalosti korišćenja su pozivi ka korisnicima unutar mreže svog operatera – čak 67odsto mladih svakodnevno upućuje pozive ka brojevima u istoj mreži.
Odlučujući faktori pri izboru postpejd paketa usluga mobilne telefonije su količina minuta i megabajta, i odgovarajuća cijena mjesečne pretplate. Korišćenje Interneta na mobilnom telefonu je veoma rasprostranjeno među maldima ( 89odsto), a 18 odsto pristupa mobilnom Internetu više od 20 puta dnevno.
Mladi koji pristupaju Internetu preko mobilnog, čine to u prosjeku osam puta dnevno, i prosječno putem mobilnog telefona provedu dnevno oko 1,2 časa na Internetu. Podaci govore da 32 odsto njih svoj mobilni telefon koristi u najvećoj mjeri u te svrhe.
Kako istraživanje pokazuje, taj trend je u porastu jer je u 2013. godini 23 odsto mladih pristup Internetu navelo kao najčešće korišćen servis na svom telefonu.
Učestalo je i korišćenje VoIP servisa i ćat aplikacija za mobilne telefone, kao što su Skype, Viber, WhatsApp, Facebook Messenger. Čak 41 odsto mladih svakodnevno šalje poruke dok 13odsto njih svakodnevno obavlja pozive preko tih aplikacija.
Među mladima je broj svakodnevnih korisnika Interneta na mobilnom telefonu 69 odsto i veći je od broja svakodnevnih korisnika telefonskih poziva. Pored standardnih funkcija poput slanja SMS poruka i pozivanja, mladi sve više svoj telefon koriste kao multimedijalni uređaj – za pravljenje fotografija 78 odsto, za komunikaciju na društvenim mrežama 7, a veliki broj njih 67 odsto i za pregledanje fotografija sa prijateljima.
U pogledu načina komunikacije i osoba sa kojima su mladi najčešće u kontaktu postoji razlika – oko 30 odsto svih poziva u mreži, i van mreže, je upućeno roditeljima i članovima porodice.
Sa prijateljima i poznanicima se najčešće komunicira SMS porukama (46 odsto svih poruka) i ćat servisima (51odsto), dok sa partnerom najčešće komuniciraju pozivima u mreži (38 odsto svih poziva u mreži) i SMS porukama (36 odsto svih SMS poruka). Tanjug