BANJALUKA, Gradnja puta na prevoju Čemerno, na magistralnom putu Foča – Gacko, koji će u ponedjeljak biti zvanično otvoren za saobraćaj, strateški je projekat Srpske, jer je riječ o najkraćoj putnoj vezi ovog dijela naše teritorije sa Srbijom i crnogorskim primorjem.
Ovim riječima ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović ukazuje na značaj gradnje dionice puta i drugih infrastrukturnih objekata na prevoju Čemerno.
– Dionica je izgrađena po najvišim evropskim standardima i veoma smo zadovoljni kvalitetom radova. Ovo je još jedan veliki infrastrukturni poduhvat Srpske – rekao je Čubrilović.
* Šta su konkretno dobili građani ovog dijela Srpske?
– Rješenje nesmetanog odvijanja saobraćaja na prevoju Čemerno od velikog je značaja za sve one koji koriste magistralni pravac na putu prema Hercegovini i jadranskom primorju. Ovaj put najviše koriste žitelji istočnog dijela Srpske, kao i građani Srbije. Riječ je o modernoj saobraćajnici, koja zadavoljava sve standarde u oblasti drumskog saobraćaja. Putnici će ovom dionicom putovati brže, a najvažnije nam je da je omogućen visok nivo bezbjednosti za sve učesnike u saobraćaju.
* Šta je sve izgrađeno na ovoj dionici?
– Projekat je bio veoma zahtjevan, a izgrađena je trasa dužine oko deset kilometara. Izgrađena su dva tunela, od kojih je tunel Čemerno dugačak 2.109 metara i to je najduži tunel u Srpskoj i BiH. Takođe, izgrađena su tri vijadukta, od kojih je Trnova luka dužine 408 metara, sa stubovima visine nešto manjim od 50 metara, a sanirano je i veoma zahtjevno klizište Sutjeska.
* Koliko je koštao ovaj projekat?
– Za realizaciju projekta klizišta Čemerno na magistralnom putu Foča – Gacko iz sredstava Razvojnog programa Srpske, odobreno je oko 73 miliona KM. Gradnja je koštala i više od toga, ali, prema sklopljenom ugovoru, sredstva koja su nedostajala obezbjedio je izvođač radova. Ovaj rizik izvođač je ugovorno preuzeo, jer je dio sredstava isplaćen avansno.
* Šta je uticalo na to da radovi traju duže nego što je planirano? Izgradnja puta je počela 2008. godine, a prvobitno je trebalo da bude završena u jesen 2011?
– Činjenica je da je, zbog objektivnih okolnosti, bilo izvjesnih kašnjenja, na šta je investitor davao saglasnost. Naime, u toku izvođenja radova, zbog pojave klizišta, obavljena su dodatna geomehanička ispitivanja terena, na osnovu čega je urađena izmjena i dopuna projektne dokumentacije. Ova istraživanja su radile najkompetentnije institucije iz Beograda. Za ovako značajan projekat, određena kašnjenja su opravdana, jer je najbitnije da objekti budu urađeni kvalitetno i da budu od koristi građanima.
Auto-putevi
* Kakvi su planovi za nastavak gradnje mreže auto-puteva u Srpskoj?
– Gradnja savremenih auto-puteva je strateški cilj Srpske. U uslovima svjetske ekonomske krize uspjeli smo da završimo auto-put Banjaluka – Gradiška, a mašine uveliko rade na deonicama auto-puta Banjaluka – Doboj. Zadovoljni smo urađenim, a očekujemo da se gradnja nastavi predviđenom dinamikom. Srpska je i dalje veliko gradilišta i na to smo ponosni. Novosti