BANJALUKA – „Putevi Republike Srpske“ za godinu dana nisu uspjeli okončati tender za izgradnju istočne obilaznice oko Trebinja i izabrati izvođača radova za posao vrijedan oko pet miliona maraka.
Za ovaj ugovor bore se Dragan Čorokalo sa svojim preduzećima „Fortis grupa“, „Prijedorputevi“ i „Kozaraputevi“ te mostarski biznismen Hasan Pekušić i njegova firma „HP Investing“.
Zanimljivo je da su „Putevi“ u dva postupka obojicu izabrali kao najpovoljnije ponuđače, ali su jedan drugom uspjeli to da ospore u žalbenom postupku.
Prvo su „Putevi“ u decembru prošle godine prihvatili Pekušićevu ponudu od 4,3 miliona maraka, koju je Čorokalo oborio pred Kancelarijom za razmatranje žalbi BiH.
Pekušić to isto uspio kada su „Putevi“ krajem juna izabrali kao izvođača radova biznismena iz Prijedora koji je ponudio da to izvede za 3,34 miliona KM.
Kako „Putevi“ ni u jednom od dva slučaja nisu uspjeli da „odbrane“ svoj izbor, Kancelarija za razmatranje žalbi je poništila posljednju odluku o izboru Čorokalovog konzorcija i naredila im da ponovo izaberu ponuđača.
Čorokalo je u svom postupku pred KRŽ – om uspio da dokaže da Pekušić nema deset kiper kamiona nosivosti od 20 tona, što je traženo tenderskom dokumentacijom.
Sa druge strane, u nedavno okončanom postupku, Pekušić je Čorokalu pokvario posao preko betonare, koja je morala da bude maksimalno udaljena 70 kilometara od gradilišta.
Naime, kako nije imao svoju, Čorokalo je pokušao da je iznajmi od partnera iz Trebinja, ali je „HP Invest“ uspio da ospori ugovore o poslovnoj – tehničkoj saradnji kao i vlasništvo i dozvole.
„Dokumentacija je dvosmislena i nepouzdana“, stoji u rješenju KRŽ-a.
U „Putevima“ nemaju predstavu u kojem pravcu će ići ovaj postupak. KRŽ u svojim rješenjima nedvosmisleno ukazuje na njihovu odgovornost kod propusta zbog kojih padaju rješenja o izboru.
„S obzirom na to da je postupak javne nabavke još uvijek u toku, nismo u mogućnosti da vam damo više informacija do okončanja postupka“, poručuju kratko oni.
Podsjećamo, prva faza radova na obilaznici, na dionici Aleksina Međa – Banjevci, obuhvata izgradnju trase od oko četiri i po kilometara, dva kružna toka, potporne zidove, oborinsku odvodnju, tehničku vodu te novu trasu pristupnog puta do Hercegovačke Gračanice.
Grad Trebinje je izvršio eksproprijaciju zemljišta i vlasnicima isplatio oko milion maraka.
CAPITAL: Dejan Tovilović
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ako se tenderi mogu konstantno obarati, onda je logično zapitati se o sposobnostima ljudi koji pišu tendere.
Zašto bi udaljenost betonare trebala biti neki uslov? Ako čovjek dovozi beton sa mjeseca i isplati mu se, gdje je problem?
Zašto je posjedovanje deset kipera uslov? Ako se može udružiti/iznajmiti/itd, dati bankovnu garanciju za radove, šta dalje? Možda neko ima trideset kipera ali ih sve okrene na druge projekte i ovaj zakasni…
Sposobnost pisanja tendera na Balkanu se ogleda u sposobnosti da se eliminišu svi ostali kandidati. Drugi vid sposobnosti je poništavanje tendera u cilju smanjenja konačne cijene, jer nije u redu da onaj kome je tender namijenjen plaća više nego što želi.