NJUJORK, Odabir boja za ambalažu proizvoda ima značajnu ulogu u marketiškoj strategiji firme, otkriva agencija Logo Kompani.
Na svom sajtu ova agencija je objavila tabelu osjećanja koje boje pobuđuju u ljudima, kao i tabelarni pregled kompanija u zavinosti od dominatnih boja njihovih proizvoda.
Tim marketinških stručnjaka ove agencije objašnjava da su boje veoma važne u prodaji robe.
Žuta, recimo, budi optimizam i zato je koriste uspješne kompanije poput Ferarija, Best Beja, Mekdonalda.
Crvena izaziva uzbuđenje i asocira na mladost, i ona je zaštitni znak Koka-kole, Kenona, KFC, Virdžina, Kelogsa.
Plava odražava moć i povjerenje, i zato su je odobrale mnoge farmaceutske kuće, među kojima je Pfizer. Plavu koriste i informatičke firme HP, Intel, IBM, DELL ili banke Ameriken Ekspres, JP Morgan i druge.
S druge strane, pojedine banke koriste zelenu, recimo Katlem, ili naradžastu – ING Direct, jer one asociraju na kreativnost.
Osim pomenutih značenja, ove boje mogu biti i drugačije tumačene, što zavisi i od podkulture, tradicije i drugih faktora.
Žuta osim što budi optimiizam, pobuđuje i nespokojstvo, tvrde stručnjaci, pa je posebno pogodna za reklamiranje kreditnih biroa.
Crvena boja se najčešće koristi prilikom oglašavanja rasprodaja kako bi se istakla hitnost događaja, a žuta kako bi se privukla pažnja prolaznika.
Kako je objašnjeno u studiji, kozmetičke kuće vode računa o ukusu klijenata, pa su zato muški preparati obično plave boje jer je to omiljena boja velikog dijela muške populacije.
Česte ambalaže ljubičaste boje ženskih kozmetičkih proizvoda nisu slučajnost jer, prema istraživanjima, to je omiljena boja većine žena.
Međutim, primjer ambalaže Koka-kole Zero pokazuje ograničenja ovakve strategije, jer korišćenje crne boje u ovom slučaju – kako bi se privukla muška klijentela – nije dala željene rezultate, upozoravaju stručnjaci. Tanjug