NJUJORK, Bogataše kojima je finansijska kriza odnijela čitave milijarde s portfelja dionica sada muči i gubitak vrijednosti njihovih privatnih aviona i to na dnevnom nivou.
Kriza nije mogla da promjeni život onom jednom promilu najbogatijih za koje su se gradili luksuzni avioni, ali njihova finansijska konstrukcija počiva na onima koji su malo manje bogati koji su kupovali polovne luksuzne avione ili koji su ih unajmljivali od najbogatijih, a zbog krize su morali da odustanu od mnogih zadovoljstava.
Vlasnici privatnih aviona koji su navikli da mijenjaju svoje letjelice na svakih par godina, prodajući stare a iznajmljujući nove kako bi pokrili troškove, sada drže letjelice na pistama i gledaju kako vrijednost njihove imovine propada. Naime, avioni su najbolje držali cijenu sa padom vrijednosti od svega dva odsto godišnje, a sada njihova cijena je umanjena i za 50 odsto. Ono što je nekad bila vrijedna investicija, postalo je kamen oko vrata.
Privatni avioni kupuju se za minimum od 60-ak miliona dolara pa naviše, a sada su na Zapad navalili bogati Azijci koji koriste gužvu i za nekoliko miliona kupuju avione koje ni u snu nisu mogli da priušte. Ipak, direktor Gulfstreama, koji proizvodi najpoželjniji privatni avion na svijetu zvan G5, kaže da narudžbe ne opadaju, a trenutno ih ima 200. Bizlife.rs