SARAJEVO, „Bisnode BH“ će i ove godine nastaviti sa promocijom privrede Bosne i Hercegovine kroz promociju kvalitetnih kompanija.
Ni jedan poslovni uspjeh nije suviše mali da ne bi trebao biti primjer za druge, niti je ijedna kompanija suviše velika da ne treba ulagati u svoj dalji razvoj. Pri tome, i jedni i drugi mogu značajno uticati na poslovno okruženje u kojem će poslovati, uz zahtjev za punu podršku nadležnih institucija. Bosna i Hercegovina ima uspješne kompanije po svim evropskim mjerilima i o tome treba stalno govoriti.
Nastavljamo i sa aktualizovanjem poslovnih tema vezanih za važnost upravljanja kvalitetnim poslovnim podacima koji pokreću profitabilnost privrede. Vjerujemo da su ovo ideje i teme koje mogu uticati na svijest privrednika prema kreiranju pozitivnog poslovnog okruženja u kojem će se kompanije moći uspješno razvijati i rasti.
Jedna od najznačajnijih stavki kampanje kreiranja pozitivnog poslovnog okruženja je povezivanja javne uprave sa privredom. Želja nam je biti jedan od učesnika procesa koji će osnažiti i unijeti novi kvalitet u ovaj odnos, kao osnovu za razvoj privrede, na način da se razumiju obostrane potrebe, nadopunjuju se i uzajamno razvijaju na putu ka zajedničkom cilju: osnaživanju privrede kroz lokalni do regionalnog karaktera.
Značaj opština i gradova za razvoj pozitivnog poslovnog okruženja
Opštine i gradovi su osnova od koje kreće razvoj svake kompanije, stoga su uslovi i podrška koje oni nude od krucijalnog značaja za razvoj svake kompanije. Sagledavanjem realnog stanja privrede na području gradova i opština, zahvaljujući blagovremenim i kvalitetnim podacima, ove institucije vladaju značajnim informacijama koje će olakšati donošenje odluka za unapređivanje rada privrede, poput pronalaženja novih načina za privlačenje investitora ili kreiranje kvalitetnijeg poslovnog okruženja. Stvaranje detaljne slike privrede opštine ili grada, svojevrsne lične karte, poslužiće za pronalaženje eventualnih problema i njihovih rješenja.
Ovo je i način da opština odnosno grad pruži podršku onim pravnim licima koja daju radna mjesta i generišu prihode u opštini, radi daljeg razvijanja poslovnog okruženja, otvaranja novih radna mjesta, povezivanja sa drugim poslovnim subjektima iz iste oblasti.
Grad Široki Brijeg – primjer razumijevanja javne uprave i privrede
Tradiciju privrede Širokog Brijega pokazuje struktura registrovanih pravnih lica: 54% njih posluje više od deset godina, a 77,8% više od 5 godina.
Grad Široki Brijeg odavno je prepoznao značaj saradnje sa privrednicima, što se i vidi na pozitivnim rezultatima koje iz godine u godinu pokazuje, ne samo na nivou Zapadnohercegovačkog kantona već i prema prosjeku pokazatelja u BiH. Ako privredu Širokog Brijega uporedimo sa privredom ZHK, vidjećemo da ono kreira 44,5% radnih mjesta u kantonu i 43,1% njegovih prihoda.
Gledajući prihode od izvoza robe i učinaka na strana tržišta, oni predstavljaju 20,3% prihoda preduzeća iz Širokog Brijega. S obzirom da izvoznici na nivou države kreiraju 14,1% od ukupnog prihoda BiH, a izvoznici u Zapadnohercegovačkom kantonu kreiraju 17,6% od ukupnog prihoda kantona, vidimo da je prihod izvoza preduzeća iz Širokog Brijega iznad bh. i kantonalnog prosjeka a da su širokobriječke kompanije izvozno usmjerene.
Finansijski podaci poslovanja u posljednje tri godine pokazuju rast kapitala i imovine, što ukazuje na stabilnost i sigurnost poslovanja preduzeća. Pogled na likvidnosnu situaciju pokazuje da je broj blokiranih subjekta u Širokom Brijegu ispod prosjeka ekonomije BiH.
Najvećih 10 kompanija u gradu Široki Brijeg generiše 699,5 miliona prihoda KM (55,6% prihoda svih preduzeća u Širokom Brijegu) i daju 1.867 radnih mjesta (32,2% zaposlenih u svim preduzećima u Širokom Brijegu).
Prema Bisnode dinamičnoj ocjeni, preduzeća u Širokom Brijegu ukazuju na prosječno dobru likvidnost a trend rasta pokazuje i neto dobit preduzeća.
Veče sa privrednicima – tradicionalni susret gradonačelnika i privrednika Širokog Brijega
Jedan od načina uspostavljanja dobre saradnje je i „Veče sa privrednicima“, sad već tradicionalni susret privrednika sa gradonačelnikom Širokog Brijega, poslovno druženje na kojem privrednici imaju priliku izložiti svoje probleme i ideje.
Ovakav skup je prilika za predstavljanje analize odnosno kompletne slike privrede, rada opštine, aktivnosti i projekata, novih mogućnosti finansiranja, novih ideja i prije svega, prilika za konkretan razgovor o problemima, zahtjevima i idejama privrednika prema svom gradonačelniku. Ovo je odličan primjer na koji način se može jednostavno i efikasno uspostaviti kvalitetan odnos privrednika i (grado)načelnika, odnosno javne uprave i privrednika.
Gospodin Miro Kraljević, sa 14-ogodišnjim stažom načelnika odnosno gradonačelnika Širokog Brijega, sigurno je adekvatan sagovornik koji najbolje može ocijeniti stanje u privredi ove regije.
„Široki Brijeg danas ima oko trideset hiljada stanovnika i nalazi se među razvijenijim lokalnim zajednicama u Bosni i Hercegovini. Početkom 2017. godine imamo oko 7400 uposlenih što dobro pokazuje kako je Široki Brijeg ne samo kulturno i sportsko središte – nego i privredno središte Zapadnohercegovačke županije. Zasluge za naprijed pobrojano u najvećoj mjeri pripadaju našim privrednicima. Zato i organizujemo susrete sa privrednicima u cilju nastavka saradnje i stvaranja boljih preduslova za daljnji privredni rast. Ovaj susret će biti i prilika za razmjenu mišljenja i iskustava privrednika sa jedne strane, i nas u lokalnoj upravi s druge strane, ali i prilika za razmjenu ideja i mišljenja između samih privrednika“, izjavio je gradonačelnik Širokog Brijega Miro Kraljević povodom održavanja susreta s privrednicima.