SARAJEVO, Ukupan obim trgovinske razmjene BiH i Kine u posljednjih pet godina /2010-2014/ iznosio je 1,68 milijardi KM, od čega se 1,64 milijardi KM odnosilo na uvoz, a svega 40 miliona KM na izvoz proizvoda iz BiH na kinesko tržište, izjavio je direktor Instituta za edukaciju Spoljnotrgovinske komore BiH Duljko Hasić.
Hasić je prije početka seminara pod nazivom “Kako poslovati sa Kinom” rekao da poslovna saradnja dvije zemlje nije na zavidnom nivou, jer je pokrivenost uvoza izvozom u tom periodu svega tri odsto.
“Ovo je prilika da tražimo prostora, odnosno da unapređujemo trgovinsku saradnju, tačnije da poboljšamo strukturu s jedne strane, a s druge da smanjimo ovaj trgovinski deficit”, izjavio je Hasić novinarima u Sarajevu.
Prema njegovim riječima, BiH iz Kine uvozi široku lepezu proizvoda – od mašina, uređaja, farmaceutskih proizvoda, do poljoprivrednih proizvoda kao što su voće i povrće, a na kinesko tržište izvozi papir, celulozu i nekoliko grupa proizvoda niže faze obrade, što upućuje da je neophodno promijeniti strukturu.
Hasić je naglasio da je današnji seminar namijenjen članicama poslovne zajednice – privatnom i javnom sektoru, uključujući i pojedince koji su zainteresovani da rade sa Kinom, a učesnici će razgovarati o osnovnim informacijama o ovom rastućem tržištu u svijetu, o poslovnim odnosima i običajima, te o načinu otvaranja preduzeća u ovoj azijskoj državi, jer je riječ o izuzetno probirljivom tržištu.
Ekonomski i komercijalni savjetnik u Ambasadi Kine u BiH Li Janžong smatra da je nepoznavanje kineskog i tržišta BiH jedan od razloga nezavidne poslovne saradnje dvije zemlje.
Prema njegovim riječima, u posljednje dvije godine povećan je izvoz kineskih proizvoda na tržište BiH, zahvaljujući učešću kineskih firmi u izgradnji termoelektrane “Stanari”.
Janžong je rekao da će na seminaru biti predstavljen način poslovanja u Kini i kako uspostaviti kontakte sa firmama ove najveće azijske zemlje, te dodao da je Kina spremna da investira kapital u BiH, uglavnom u infrastrukturne projekte.
On je podsjetio da je 2012. godine Kina inicirala saradnju sa zemljama srednje i istočne Evrope, što je rezultiralo predstavljanjem firmi iz tih regiona na kineskom sajmu za specijalne proizvode.
Predavač na seminaru Peđa Miličić, koji je proveo 10 godina u Pekingu, smatra da bi BiH na kinesko tržište mogla da plasira prehrambene proizvode – prvenstveno sireve i vina, jer su, kako je rekao, na ovom tržištu na cijeni vina iz Hrvatske. Srna