BEOGRAD, Cjenovnici na pumpama neće se mijenjati ni narednih dana, jer je procenat promjene cijena nafte i kursa dolara tek na 0,80 odsto umjesto na 3,5 koliko je određeno uredbom – objašnjeno je “Novostima” u Ministarstvu energetike.
Trgovci naftom ukazuju da je povećanje vremenskog roka sa 15 na 30 dana i procenta promjene sa 1,5 na 3,5 odsto pogrešna odluka. Oni smatraju da je ta odluka uticala samo da se u javnosti što manje pominje skupo gorivo. Sada litar motornog benzina košta od 117,4 do 119,4 dinara, a evrodizela 114 do 116,9 dinara.
– Narednih 15 do 20 dana teško da možemo očekivati promjenu, a poskupljenje ili pojeftinjenje u tom periodu biće moguće jedino u slučaju velikih oscilacija cijene nafte na berzama – kaže Aleksandar Mileusnić, direktor “Petrobartavije”. – U razvijenim zemljama teži se tome da cijene na pumpama odražavaju stanje cjenovnika na berzama, a samo je Srbija izuzetak.
Iako je proljetos u Vladi Srbije veoma bila aktuelna najava smanjenja akciza na motorne benzine za oko 10 odsto i istovremeno povećanje na dizele i tečni naftni gas, ta priča je zaboravljena. Očigledno da Ministarstvo finansija nije pronašlo način da se smanjenje akciza na benzine nadomjesti većim prihodima od dizela i TNG.
Niko u državi nije raspravljao ni o javnom prijedlogu “Lukoila” da se kamioni u tranzitu koji natoče gorivo duž Koridora 10 oslobode plaćanja poreza na dodatu vrijednost od 18 odsto. Generalni direktor “Lukoila” Aleksandar Panfilov ukazao je da tranzitni kamioni kroz Srbiju plaćaju samo putarinu, ne toče benzin i ništa ne troše u Srbiji. Glavni razlog je skupo gorivo.
Bugari
Prema najnovijim podacima Evropske komisije, Bugarska je najjeftinija zemlja Unije i po cijenama benzina, koji košta 1,03 evra, ali i po cijenama dizela 0,99 evra. Najskuplji benzin u Evropskoj uniji kupuju Grci čak 1,518 evra po litru, dok je po cijeni dizela Grčka na drugom mjestu, sa 1,32 evra, iza Velike Britanije, gdje litar košta 1,455 evra. Novosti