SARAJEVO, Grafička i papirna industrija u BiH od 1. januara do 31. jula ove godine ostarila je izvoz vrijedan oko 129,16 miliona KM, što je za 0,4 odsto više nego u istom periodu prošle godine, izjavila je danas sekretar Asocijacije grafičke i papirne industrije pri Spoljnotrgovinskoj komori BiH Selma Bašagić.
Uoči održavanja sjednice proširenog odbora Asocijacije, Bašagićeva je istakla da se od ostvarenog izvoza oko 119,82 miliona KM odnosi na papirnu industriju, što je za 0,4 odsto manje nego za sedam mjeseci lani, te da je izvoz proizvoda grafičke industrije iznosio 9,33 miliona KM ili 7,9 odsto više nego za isti period 2012.
Ona je navela da je uvoz grafičke i papirne industrije za ovih sedam mjeseci iznosio oko 176,88 miliona KM ili šest odsto manje nego u istom periodu 2012. godine.
Bašagićeva je rekla da se od tog iznosa oko 146,59 miliona KM odnosi na papirnu industriju, što je za 2,3 odsto više nego lani, dok je uvoz grafičkih proizvoda iznosio oko 30,28 miliona KM ili 33 odsto manje nego za sedam mjeseci prošle godine.
Sekretar Asocijacije dodala je da je učešće izvoza u uvozu papirne i grafičke industrije iznosilo 73 odsto, što je uglavnom rezultat većeg izvoza proizvoda papirne industrije, a i povećanog izvoza proizvoda grafičke industrije.
Prema njenim riječima, za sedam mjeseci ove, u odnosu na isti period prošle godine, proizvodnja papirne industrije povećana je za 0,5 odsto, dok je proizvodnja grafičke industrije povećana čak za 30,6 odsto.
Predsjednik Asocijacije Anto Bilić rekao je novinarima da ova grana privrede radi u kontinuitetu, nastojeći da generiše dobar dijalog između proizvodnje, odnosno realnog sektora i školstva.
“Na današnjoj sjednici uključićemo priču o srednjem stručnom obrazovanju, s ciljem da se pravovremeno edukuje kadar koji će biti u mogućnosti da prati kako tehnološke trendove, tako i dizajnerske, koji se odnose na ambalažu u grafičkoj industriji”, istakao je Bilić.
On je naveo da grafička i papirna industrija BiH bilježi pozitivne trendove, uprkos poslovnom ambijentu, što govori da u samom realnom sektoru postoje kvalitetni menadžeri, dobri vizionari, koji prepoznaju kretanja u EU i u drugim tržištima.
Prema Bilićevim riječima, zaposleni u ovoj grani privrede nastojaće, prvenstveno edukacijom, da i dalje vrše sinhronizaciju između školstva i potreba u grafičkoj industriji. Srna