BANJALUKA, Moderna podzemna garaža u Vidovdanskoj ulici u Banjaluci sa 102 parking mjesta od otvaranja 4. aprila 2012. godine do sada je ostvarila oko 10.000 KM profita.
Dnevno je posjeti prosječno 20 automobila, a da se ovaj objekat pokazao kao neisplativ, dokazuje i podatak da je u njegovu izgradnju sa opremom utrošeno 2.700.000 KM, a ovim tempom ostvarivanja prihoda, sredstva uložena u izgradnju garaže bila bi otplaćena za 675 godina, istražuju Nezavisne novine.
Branimir Papić, šef Odsjeka za parking i garaže Administrativne službe grada Banjaluka, kaže da je posjećenost garaže loša iz više razloga.
“Čuvari parkinga u blizini skreću auta i govore da ne silaze dolje, već da parkiraju na njihovim parkinzima i drugim mjestima po nižoj cijeni”, pojašnjava Papić.
Dodaje da je još jedan od razloga zbog kojih ovaj objekat zasad ne ispunjava očekivanja i to što, kada se radila koncesija, nisu uzete obje etaže pa se sada na etaži iznad nalazi besplatna garaža.
“Parking na etaži iznad naše koriste stanari, vlasnici poslovnih objekata, te firmi koje se nalaze u okolini, i on se ne naplaćuje, tako da na njemu parkiraju i ostali vozači. Takođe ni lokacija nije baš najbolja”, ističe Papić.
Dodaje da se cijena parkiranja ne razlikuje u odnosu na ostale parkinge u prvoj zoni.
“Cijena je ista kao u prvoj zoni parkiranja. Jedan sat košta jednu KM, dnevna karta iznosi pet maraka, mjesečna 100 KM, a godišnja 1.000 KM”, kaže Papić.
Banjalučanin Mlađen V. priznaje da, otkad je izgrađena ova garaža, još nikako nije parkirao automobil u njoj jer nije navikao da koristi podzemne garaže.
Parkinzi sa velikim obrtom
Poređenja radi, parking uz park “Petar Kočić”, sa kapacitetom od desetak mjesta, uz minimalno ulaganje u vidu obilježavanja mjesta i postavljanja aparata za naplatu, za tri godine donio je gradu oko 70.000 KM.
“Pored ovog, parkinzi kod ‘Palasa’, na Tržnici i Kastelu su parkinzi sa velikim obrtom koji donose dobre profite”, rekao je Branimir Papić, šef Odsjeka za parking i garaže. Glas Srpske