BANJALUKA – Avion „Cessna 500“ koji je ranije bio u vlasništvu Vlade Republike Srpske, a zatim ga kupio Tehnički remont bratunac (TRB), prešao je u vlasništvo porodice direktora Vazduhoplovnog servisa Republike Srpske Sretena Ilića, potvrđeno je za CAPITAL.
Nakon što je CAPITAL objavio da su avioni Srpske u godini pandemije virusa korona letjeli više od stotinu puta, u Vladi Republike Srpske i dalje ignorišu pitanja o letovima, iznajmljivanju i vlasništvu aviona s kojima zvaničnici i druga lica lete o trošku građana.
Međutim, iz Direkcije za civilno vazduhoplovstvo (BHDCA) BiH odgovorili su na pitanja o tome ko su vlasnici aviona koji redovno uzleću sa aerodroma Banjaluka u Mahovljanima.
Gubitaška firma porodice Ilić kupila avion prošle godine
Ono što je zanimljivo je promjena vlasništva nad avionom „Cessna 500“.
CAPITAL je ranije objavio da je taj avion od Vlade kupio Tehnički remont Bratunac i da ga je Vlada ranije iznajmljivala za svoje potrebe.
Prema podacima BHDCA, bratunačka kompanija je taj avion lani prodala firmi „Aeroput“ u vlasništvu porodice direktora Vazduhoplovnog servisa Republike Srpske Sretena Ilića, tačnije kao osnivač i direktor firme navodi se njegov sin Gojko Ilić.
Ilići su firmu osnovali polovinom 2019. godine u Bijeljini i te godine nisu prijavili prihod, već minus od 902 KM i nijednog zaposlenog radnika.
Iako bez dobiti, pet mjeseci kasnije, u maju 2020. godine, ta firma registruje se kao vlasnik aviona od 14. maja. Podaci o njihovom poslovanju u 2020. još nisu dostupni.
CAPITAL saznaje da je avion Ilića u posljednjih nepunih pet mjeseci letio 20 puta, najviše u Beograd.
Kao što smo objavili zanimljivo je poklapanje određenih destinacija sa letovima aviona RS. Privatni avion Ilićevih je 3. ili 4. marta ove godine nekoga odvezao iz Laktaša u Rim i odmah se vratio nazad, a zatim otišao u Ljubljanu, pa u Beograd. Sutradan, 5. marta, po tu osobu ili osobe u Rim otišao je novi avion Srpske i vratio se u Laktaše.
Ilić: „Ajde ćao“
Sretena Ilića smo uspjeli dobiti na telefon, ali čim smo se predstavili, odbio je da razgovara i spustio slušalicu.
„Vi ste rekli šta ste imali, ajde ćao“, kratko je poručio direktor Vazduhoplovnog servisa Sreten Ilić.
Dva aviona u vlasništvu Srpske
U BHDCA su naveli da su trenutno dva aviona u vlasništvu Republike Srpske, „Cessna Citation CJ4“, koji je Srpska 2019. godine kupila za 19 miliona maraka i koji je prema podacima do kojih smo došli, u posljednjih godinu dana letio više od 60 puta.
Drugi avion koji je u vlasništvu Srpske je „Cessna Citation 525“, za koji su iz Vlade RS ranije tvrdili da je prizemljen, a koji redovno leti i tokom pandemije imao je više od 40 letova.
Nepotvrđene informacije su bile da je Vlada avion prodala slovenačkoj kompaniji „Linxair“, ali prema BHDCA on je i dalje u vlasništvu RS, te i dalje ostaje nejasno zašto se u pojedinim sistemima ta kompanija navodi kao operator letova. U institucijama Srpske odbijaju da daju detalje i o ovom avionu.
Gdje su letjeli državni avioni možete pogledati u nastavku:
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
10 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Daj Bože da tim avionima nisu letjeli Kokeza, Velja nevolja i ostala bratije. Zna se iz kojih razloga
A da probate pitati pravog vlasnika?
Koji providni lopovluk. Prodaju dobar avion, prvo nekoj firmi , koja na kraju proda onom sinu toga sto ga je prodao 🙂
Nećemo ih imenovati, samo ćemo ih pogledati. Inicijali S. K. & M. D.
Pametnom dosta
Taj Debil nije stvarni vlasnik. Samo je pozajmio ime Psihopati Kleptomanoviću.
Cijela mafijaška operacija “zavrćena” prekom Kokezagrada ili Bratunca.
Znači, i Kokeza je u igri. Mashalla.
Ispada da priče o povezanosti Kokeze i Kleptomanovića kroz Prointer itd., nisu bez osnova.
Ali, kako će Vučić da udari na svoga đaka (bilo bi : kakav profesor, takav i đak), i prijatelja tog kako ga nazivaš Kleptomanovića.
Ne može, jer bi tako udario na samoga sebe.
Prema tome : VRANA VRANI OČI NE VADI
Air Kokuza&CO sada jespecijalizirana za prevoz žutog praha. Dokazano.
Nekada su najpopularnije i najprofitabilnije robe bile cigarete (sa posebnim akcentom na Ronhill) i naftni derivati. Dokazano u ratu.
Istraga o povezanosti prekodrinske mafije (Kokuzine) dobacila je do Bratunca (preko Zvornika), sa ozbiljnim namerama da dobaci i do Laktaša. Dokazano.
Glavno saobraćajno čvorište za iskipavanje keša je kod Školskog u Inđiji. Dokazano.
Jedino što još nije (ali samo do kraja) dokazano je da li se i sami učesnici drogiraju.
Jedna stara narodna poslovica kaže : Hasan grebe, Fata trpi.
Sve do jednom.
I krčag ide na vodu do se ne razbije.
Vule rešio da neke drugove otrese, ili pusti niz vodu. Ako ga u tome ne preduhitre.
NASMEJA ME DO SUZA. GDE SE TOGA SETI.
ALI, MORA SE PRIZNATI, SVE TAČNO. U BOBU.
LAKTAŠENKO SE TRESE OD MUKE I STRAHA. ZAIGRA AMAN MEČKA I PRED NJEGOVOM KUĆOM.
AMAN, DOĐE ĐAVO PO SVOJE.
Destinacije su same po sebi sumnjive i poznate po pranju para, tranzitu droge, stjecištu mafije i kriminalaca, poreskom raju. Prema tome, SIPA bi mogla na ovom komotno da otvori nekoloko kriminalnih dosijea
Upravo tako Nikola. Destinacije su toliko nalik jedna drugoj da se iz aviona vidi da to nisu sluzbena putovanja