Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Analiza tržišta malo koga interesuje

Analiza tržišta malo koga interesuje

capital.bacapital.ba25. Augusta 2012. — 06:45Nema komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Veliki broj firmi u BiH ulaganje u marketing i brendiranje proizvoda smatra nepotrebnim troškom i u tome ne vidi dugoročno isplativu investiciju, što je jedan od osnovih razloga zbog kojih bh. brendova na regionalnim i evropskim tržištima gotovo da i nema, pišu Nezavisne novine.

Koliko se rad marketinških odjeljenja preduzeća u BiH smatra marginalnim, pokazuje i nemali broj slučajeva da u firmama zaposlene koji nisu dali dobre rezultate na svojim radnim mjestima prebacuju da rade u marketingu, što je nezamisliva praksa u iole ozbiljnoj svjetskoj firmi.

Nikola Gluhović, profesor marketinga na Ekonomskom fakultetu u Istočnom Sarajevu, kaže da veliki broj kompanija, posebno javnog sektora u BiH, pravi sinonim između marketinga i reklame i ne vidi da je marketing vitalna tržišna koncepcija.

“Suština stvaranja dugoročne vrijednosti svake kompanije je cilj njenog marketinga, a treba znati da nema uspješne kompanije bez lojalnih i zadovoljnih klijenata i kupaca. Marketing je tu da uveća lojalnost kupaca i proširi tržišni udio kompanije”, rekao je Gluhović.

On je istakao da je nemoguće doći do lojalnih klijenata bez ulaganja u marketing objašnjavajući da su za dobijanje jednog lojalnog kupca troškovi marketinga pet do šest puta veći u odnosu na troškove zadržavanje postojećeg.

Dragan Močević, generalni direktor “Prime Communications”, rekao je da se sa sigurnošću može reći da veliki broj kompanija u BiH nije svjestan značaja marketinga za uspjeh kompanije.

“Nekoliko kompanija koje su lideri na domaćem tržištu su svijetli primjeri koji su marketingu pristupili na pravi način. Ipak, većina firmi u RS gleda na marketing kao na trošak, a ne kao na investiciju”, rekao je Močević.

Prema njegovim riječima, ukoliko firma od samog početka, odnosno od analiziranja tržišta, biranja imena brenda i ambalaže, ne napravi prave marketinške korake, kasnije joj nikakav marketing ne može pomoći da se njen proizvod prodaje.

Rade Vidaković, načelnik Odjeljenja za marketing i reklamu “Optima grupe”, rekao je da preduzeća u BiH u svojim strukturalnim postavkama marketinga dosta griješe.

“Firme često prvo stvore proizvod koji pokušaju distribuirati komercijalnim kanalima, a onda kada započnu njegovu prodaju, tada uključuju marketing. Oni ne shvataju da je izuzetno važno da prije proizvodnje nečega treba napraviti analize konkurentnosti i potreba tržišta, potencijala proizvoda, psihološki plasman, način pakovanja proizvoda uz posebnu kampanju”, rekao je Vidaković.

On je ocijenio da je jedan od velikih uzroka zbog kojih su bh. proizvodi u zaostatku u odnosu na region taj što se u BiH marketing poistovjećuje sa reklamom, dok je ona samo jedan mali segment marketinškog sistema.

“Ulaganje u marketing se u domaćim firmama često posmatra kao trošak, a ne u vidu kalkulativnog ulaganja za razvoj firme”, dodao je Vidaković.

Vidaković napominje da u BiH postoji “kompleks od velikih brendova”, a uvozna roba zauzima veliki broj pozicija na kojima bi trebalo da budu domaći proizvodi.

“Ponosni smo na to što je brend naše maloprodajne mreže benzinskih pumpi ‘Nestro’ za dvije godine postao jedan od najprepoznatljivijih brendova BiH”, rekao je Vidaković i dodao da ova kompanija radi nove analize za značajni izlazak na regionalno i evropsko tržište.

Iz “M:tela” poručuju da je za njih marketing jedna od najvažnijih poslovnih funkcija.

“Mi smo kompanija koja još od dolaska na tržište sve aktivnosti usmjerava na korisnika, a fokus korisnika u prvom redu podrazumijeva istraživanje tržišta i prilagođavanje ponude platežnoj sposobnosti građana i njihovim potrebama”, rekla je Aida Halilović, portparol “M:tela”. Nezavisne novine

brendiranje marketing nikola gluhovic rade vidakovic trziste
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPlate francuskim funkcionerima smanjene za 30 odsto
Sljedeći članak Poreske oaze opustošile planetu

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

NOVOSTI 04 minute čitanja

Minić: Povećanje plata od marta naredne godine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.