Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Kafa sve skuplja: Klimatske promjene podižu cijene širom svijeta

    28. Decembra 2025. — 09:00

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53

    Proizvođači u Srpskoj prikupili više mlijeka nego lani

    27. Decembra 2025. — 09:01

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Nikad veća potražnja radnika u najjačim svjetskim ekonomijama

    28. Decembra 2025. — 09:50

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Analiza tržišta malo koga interesuje

Analiza tržišta malo koga interesuje

capital.bacapital.ba25. Augusta 2012. — 06:45Nema komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Veliki broj firmi u BiH ulaganje u marketing i brendiranje proizvoda smatra nepotrebnim troškom i u tome ne vidi dugoročno isplativu investiciju, što je jedan od osnovih razloga zbog kojih bh. brendova na regionalnim i evropskim tržištima gotovo da i nema, pišu Nezavisne novine.

Koliko se rad marketinških odjeljenja preduzeća u BiH smatra marginalnim, pokazuje i nemali broj slučajeva da u firmama zaposlene koji nisu dali dobre rezultate na svojim radnim mjestima prebacuju da rade u marketingu, što je nezamisliva praksa u iole ozbiljnoj svjetskoj firmi.

Nikola Gluhović, profesor marketinga na Ekonomskom fakultetu u Istočnom Sarajevu, kaže da veliki broj kompanija, posebno javnog sektora u BiH, pravi sinonim između marketinga i reklame i ne vidi da je marketing vitalna tržišna koncepcija.

“Suština stvaranja dugoročne vrijednosti svake kompanije je cilj njenog marketinga, a treba znati da nema uspješne kompanije bez lojalnih i zadovoljnih klijenata i kupaca. Marketing je tu da uveća lojalnost kupaca i proširi tržišni udio kompanije”, rekao je Gluhović.

On je istakao da je nemoguće doći do lojalnih klijenata bez ulaganja u marketing objašnjavajući da su za dobijanje jednog lojalnog kupca troškovi marketinga pet do šest puta veći u odnosu na troškove zadržavanje postojećeg.

Dragan Močević, generalni direktor “Prime Communications”, rekao je da se sa sigurnošću može reći da veliki broj kompanija u BiH nije svjestan značaja marketinga za uspjeh kompanije.

“Nekoliko kompanija koje su lideri na domaćem tržištu su svijetli primjeri koji su marketingu pristupili na pravi način. Ipak, većina firmi u RS gleda na marketing kao na trošak, a ne kao na investiciju”, rekao je Močević.

Prema njegovim riječima, ukoliko firma od samog početka, odnosno od analiziranja tržišta, biranja imena brenda i ambalaže, ne napravi prave marketinške korake, kasnije joj nikakav marketing ne može pomoći da se njen proizvod prodaje.

Rade Vidaković, načelnik Odjeljenja za marketing i reklamu “Optima grupe”, rekao je da preduzeća u BiH u svojim strukturalnim postavkama marketinga dosta griješe.

“Firme često prvo stvore proizvod koji pokušaju distribuirati komercijalnim kanalima, a onda kada započnu njegovu prodaju, tada uključuju marketing. Oni ne shvataju da je izuzetno važno da prije proizvodnje nečega treba napraviti analize konkurentnosti i potreba tržišta, potencijala proizvoda, psihološki plasman, način pakovanja proizvoda uz posebnu kampanju”, rekao je Vidaković.

On je ocijenio da je jedan od velikih uzroka zbog kojih su bh. proizvodi u zaostatku u odnosu na region taj što se u BiH marketing poistovjećuje sa reklamom, dok je ona samo jedan mali segment marketinškog sistema.

“Ulaganje u marketing se u domaćim firmama često posmatra kao trošak, a ne u vidu kalkulativnog ulaganja za razvoj firme”, dodao je Vidaković.

Vidaković napominje da u BiH postoji “kompleks od velikih brendova”, a uvozna roba zauzima veliki broj pozicija na kojima bi trebalo da budu domaći proizvodi.

“Ponosni smo na to što je brend naše maloprodajne mreže benzinskih pumpi ‘Nestro’ za dvije godine postao jedan od najprepoznatljivijih brendova BiH”, rekao je Vidaković i dodao da ova kompanija radi nove analize za značajni izlazak na regionalno i evropsko tržište.

Iz “M:tela” poručuju da je za njih marketing jedna od najvažnijih poslovnih funkcija.

“Mi smo kompanija koja još od dolaska na tržište sve aktivnosti usmjerava na korisnika, a fokus korisnika u prvom redu podrazumijeva istraživanje tržišta i prilagođavanje ponude platežnoj sposobnosti građana i njihovim potrebama”, rekla je Aida Halilović, portparol “M:tela”. Nezavisne novine

brendiranje marketing nikola gluhovic rade vidakovic trziste
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPlate francuskim funkcionerima smanjene za 30 odsto
Sljedeći članak Poreske oaze opustošile planetu

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Nikad veća potražnja radnika u najjačim svjetskim ekonomijama

NOVOSTI 02 minute čitanja

Kafa sve skuplja: Klimatske promjene podižu cijene širom svijeta

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1552 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.