BEOGRAD, Kompaniji Alpina, koja gradi obilaznicu oko Dimitrovgrada, ističe rok za dostavljanje plana za nastavak radova na toj dionici Koridora 10.
Nadležni su se na taj korak odlučili zbog probijanja rokova, pa će ako ne budu nastavljeni radovi, novim tenderom biti uveden u posao drugi izvođač, javio je B92.
U Koridorima Srbije potvrđuju da sa Alpinom postoji i problem sa konačnom cijenom.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić obećao je da će do 2014. godine cio Koridor 10. biti završen. To obećnje ministra i dalje stoji, baš kao i mašine za koje se ne zna da li će nastaviti sa poslom. Zbog kašnjenja od 18 mjeseci od Alpine se traži tačna dinamika radova.
U Koridorima kažu, ako i to ne bude poštovano, tražiće nekog drugog da završi posao.
“Ukoliko se radovi uopšte ne nastave Koridori su pripremili sve da uđemo u proceduru raskida ugovora. Mi to i moramo da uradimo jer će Svjetska banka ukoliko Alpina ne nastavi sa radom, početi proces raskida ugovora za raskid o korišćenju tih sredstava”, rekao je Dmitar Đurović, direktor Koridora Srbija.
Uz kašnjenje, problem je i cijena. Baš kao i prilikom gradnje mosta kod Beške, Alpina je ugovorila posao za jedan iznos, a potom pravdajući to problemima u izvođenju radova, tražila neuporedivo više. Sada za obilaznicu kod Dimitrovgrada traže dodatnih 74 miliona evra. U Koridorima smatraju da je vjerovatna pozadina priče niža ponuda jer kompanije pa i Alpina često računaju na neurađenu eksproprijaciju i loše projekte da bi mogle da podnesu odštetne zahtjeve i zarade više.
“Alpina je ugovor potpisala 2010. Dampingovane cijene moraju da budu istorija. Svi koji se ubuduće budu javljali moraće da obrazlože zašto su nešto dali ispod cijene. Da li je njihova namjera u startu loša, da li je njihova namjera da uopšte ne rade, da možda uzmu avans pa odu odavde. To se više neće dešavati. Država je stala iza toga i nova strategija je takva da posao mora da se radi kako treba”, kaže Đurović.
To očekuju i u Svjetskoj banci koja je obezbijedila sredstva za dionicu. Potvrđuju da je u prethodnom periodu povučeno manje para i da su one mogle da se potroše bolje. U banci ipak očekuju da će ove godine biti drugačija situacija.
Zaposleni u Alpini nisu željeli da kažu da li su poslali plan dinamike radova.
Ekonomista Milan Kovačević ocijenio je da je neophodno promijeniti pristup u izradi građevinskih planova i dokumentacije, ali i prema izvođačima radova kako se ovakvi slučajevi ne bi ponavljali.
“Tu bi trebalo da budemo kadrovski pojačani, da pravimo bolje ugovore, morali bismo da pravimo bolje pripreme. Ono što bi bilo vrlo važno je da učimo na našim greškama i pravimo crnu listu sa onima koji su loše radili, pa da ubuduće ne ulazimo u poslove sa njima”, kaže Kovačević.
Nadležni saopštavaju da baš to i jeste u planu, ali da će se na spisku onih koji nisu radili kako treba naći ne samo firme, već i pojedinci, i da će se od njih tražiti i odgovornost. B 92