ANKARA, Sukob Amerike i Turske iznedrio je neke druge upozoravajuće probleme.
S kolapsom turske lire i jačih tenzija između SAD i Turske automobilska industrija suočava se potencijalno ozbiljnim posljedicama.
Proizvodnja automobila u Turskoj u proteklih nekoliko godina postepeno raste, na oko 1, 5 miliona komada godišnje.
Ali nova politička previranja su alarm za tursku automobilsku industriju, prenose spceijalizovani portali.
Ford u toj zemlji ima fabriku za Transit, i veliki teretni kamion, Fijat takođe pravi automobile i pika apove koji idu dalje za SAD.
Tojota pravi C-HR krosover, koji se sada isporučuje u Evropu i SAD, a tu je i Renoova farbika za „klio“, ali pravi karoserije za „megan“. Za Hjunadai je Turska glavna tačka za Evropu, posebno kada su u pitanju i10 i i20 modeli.
Ukupno pet proizvođača ima velike proizvodne operacije u zemlji, uključujući malu fabriku Honde koja takođe isporučuje date automobile u Evropu, mada je više fokusiran ana lokalno tržište.
Turska automobilska industrija ove godine imala je izvoz u vrijednosti od oko 30 milijardi dolara, što je najveći udio od bilo koje druge industrije u zemlji.
Pad turske lire čini izvoz konkurentnijim, ali će uvozni dijelovi biti skuplji. Problem će posebno osjetiti Tojota, Ford i Honda jer svoje motore uvoze iz Velike Britanije.
Sve ove kompanije zasad nisu najavile smanjenje kapaciteta, naprotiv, Ford je čak najavio i dodatno ulaganje, međutim glavni problem turske automobilske industrije je taj što više 20 godina nema grinfild investicije.
BMW gradi novu fabriku u Mađarskoj, Mercedes takođe proširuje svoje poslovanje tamo, dok Pežo i Reno grade ogromne objekte u sjevernoj Africi.
Nasuprot tome, Turska mora da se bavi postojećim kompanijama i njihovim dodatnim investicijama.
Sa Trampovim podizanjem tarfia na turski čelik, male su šanse da će zemlja u bliskoj budućnosti dobiti neku novu veću investiciju. B92