BERLIN, Zahvaljujući sofisticiranom softveru za praćenje i određivanje cijena rezervnih dijelova auto-giganti su samo posljednju deceniju povećali prihode za 1 milijardu dolara.
Prema dokumentima do kojih je došao francuski portal Mediapart, Rojters i Evropska mreža istraživačkih novinara, softver kompanije Accenture pod nazivom Partneo omogućuje proizvođačima da identifikuju za koje su rezervne dijelove kupci voljni da plate više, za koliko te cijene treba povećati, ali i koje dijelove ne bi trebalo da imaju veću cijenu jer ih nadziru treće strane, poput regulatora ili osiguravajućih kuća.
Partneo navodno koriste Reno, Jaguar i PSA. Softver je prije nekoliko godina predstavljen i Hondi, Micubišiju, Volvu i BMW-u.
U prezentaciji BMW-u 2013. godine Accenture je naveo kako njegov softver omogućuje klijentima povećanje cijena dijelova za prosječnih 15 odsto.
Međutim, dodali su da poskupljenje zavisi od vrste dijelova. U prezentaciji za šest klijenata, ukljućujući Hondu, Volvo i PSA, kompanija je preporučila da bi cijenu većine dijelova trebalo udvostručiti.
Na primer, Micibišuju su preporučili da cijenu metalnog naziva modela podigne za 507 odsto, sa 14,42 evra na 87,49 evra.
Čelnicima Volva su kazali kako je korišćenje Partnea kod sedam proizvođača auta i kamiona rezultiralo godišnjim povećanjem prihoda za 415 miliona dolara.
U Volvu tvrde da nisu koristili softver, dok je Honda ostala nedostupna za komentar. U BMW-u takođe tvrde da se nisu odlučili za korišćenje Partnea.
Accenture ističe kako softver nije nepošten prema vlasnicima vozila već je fokus na povećanju efikasnosti klijentovog poslovanja. Poslovni dnevnik