To je praktično priprema, odnosno provjera tržišta pred uspostavljanje direktne avio-linije između Srbije i Kine, kažu u Vladi.
U petak, 15. septembra, s beogradskog aerodroma poletjeće prvi avion Hainan Airlinesa preko Praga za Peking. Dobili su dozvolu “pravo pete slobode”.
“Mogućnost prevoznika da do krajnje destinacije sleti na još jednu tačku i preuzme putnike. Dozvola je izdata za ljetnji red vožnje do 28. oktobra. Ona podrazumijeva da kineski avio-prevoznik ispunjava sve bezbjednosne standarde koji su u skladu sa pravilnikom i Zakonom o vazdušnom saobraćaju Srbije. Za zimski period će morati da ima posebnu dozvolu”, kaže Mira Čizmarov iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.
Između Beograda i Pekinga saobraćaće Airbusovi, dva puta nedeljno – ponedeljkom i petkom. Beogradski aerodrom je spreman, kažu, a za let za Peking traženi su uslovi vrlo slični onima koje su prošle godine već ispunili za let za Njujork.
Direktor Aerodroma “Nikola Tesla” Saša Vlaisavljević kaže da beogradski aerodrom postaje tranzitni centar, odnosno hab – ne samo u ovom dijelu Evrope već i šire.
“Imamo rekordne finansijske rezultate u 55. godini poslovanja. Očekujemo 5,5 miliona putnika. Ovo nam je veoma dobrodošla linija, i za imidž zemlje i u komercijalnom smislu”, kaže Vlaisavljević.
Hainan Airlines je dio konzorcijuma koji je u trci za koncesiono upravljanje aerodromom “Nikola Tesla”.
Kad je Srbija ukinula vize za državljane Kine, odustali su od namjere za uspostavljanje avio-linije sa Hrvatskom.
Međutim, cilj Srbije je direktna veza s Pekingom o čemu se pregovara na najvišem državnom nivou još od 2013.
Potpredsjednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović je rekla da grupa “Hainan” ima 190 aviona i da se vodi razgovor između “Air Serbije” i kineske kompanije o direktnom letu koja ne bi imao međudestinaciju.
“U narednom periodu imaćemo i takvu informaciju. Mislim da je ovo ispitivanje tržišta, da vidimo kako izgleda kada imamo Beograd–Prag–Peking, može li se avion napuniti dva puta nedjeljno, postoji li zainteresovanost za ovaj dio Evrope”, kaže Mihajlovićeva.
Najkraće putovanje između Beograda i Pekinga uz međusletanje trebalo bi da traje oko 12 sati i 30 minuta.
Do 2000. kada je “Jat” imao direktnu avio-liniju putovanje je trajalo osam do devet sati, a putnika je, kažu, bilo više nego dovoljno da se napune dva aviona sedmično. SEEbiz/RTS