Bez ikakvog formalnog znanja iz umetnosti, biznisa ili modnog dizajna, Mark Eko počeo je da dizajnira i proizvodi majice kad je imao 21 godinu. Danas kompanija koju je osnovao vrijedi gotovo milijardu dolara, a pored modnog biznisa, bavio se i crtanjem grafita, medijima i izdavaštvom. Prošle godine prodao je i svoju drugu kompaniju, Complex, investicionom fondu Verizon-Herst za gotovo 300 miliona dolara. Danas je posvećen kreiranju video-igrica i pisanju knjiga.
Mark Eko Milekofski spada u grupu onih uspešnih preduzetnika milionera koji nikada nisu završili nijedan fakultet ni školu za biznis, već su još kao tinejdžeri bili fokusirani na ono što vole i stvaranje novca. Rođen je 1972. godine u Lejkvudu u Nju Džersiju. Otac je bio farmaceut, a majka se bavila prodajom nekretnina.
Eko je kao veoma mlad pokazivao ljubav prema umjetnosti, dizajnu, rep i hip-hop kulturi, a posebno je volio stripove i grafite. Kad je imao 15 godina, pretvorio je roditeljsku garažu u dizajnerski studio i izložbeni prostor u kom je štampao majice sa svojim dizajnom, proizvodio hip-hop odjeću po mjeri, a čak je radio i umjetničko oslikavanje noktiju kako bi dodatno zaradio.
U intervjuu za CBSnews, kada je govorio o tome kako se našao u poslu dizajna odjeće za rep i hip-hop populaciju, objasnio je da je kao dječak bio isuviše debeo da bi se bavio brejkdensom, nedovoljno odvažan da bi repovao, pa je zato sebe potražio i našao u umjetnosti. Poslije srednje škole, upisao je Farmaceutski fakultet u Nju Džersiju, ali je zapravo većinu studentskih dana provodio u slikanju i crtanju grafita. Tada je prvi put počeo da koristi Ecko kao zaštitni znak na svojim grafitima. Na trećoj godini fakulteta odlučio je da napravi pauzu i potpuno se posveti umjetnosti i proizvodnji majica sa njihovom dizajnom. Nikada se poslije te pauze nije vratio farmaciji.
Stvaranje brenda
Osnovao je 1993. godine kompaniju za proizvodnju majica uz nekoliko hiljada dolara finansijske pomoći od rodbine i prijatelja. Prvo što je uradio, otputovao je u Hongkong kako bi naučio što više o industriji odkeće i krenuo u proizvodnju majica.
Veliki skok popularnosti, kako piše portal Notablebiographies, brend je doživio već prve godine od osnivanja, kada je Eko uspio da predstavi svoje majice u emisiji Good Morning America, a posebno kada su mu klijenti postali reditelj Spajk Li i reper Čak Di, osnivač grupe Public Enemy. Iako u to vrijeme urbana garderoba još nije bila popularna kod velikih brendova, Eko je uspjevao da prodaje svoje majice u manjim buticima u nekoliko gradova Amerike. Prodavale su se veoma dobro, pa je odlučio da proširi svoju ponudu sa cjelokupnom hip-hop i skejterskom garderobom, kada je došao na ideju da napravi i čuveni logo sa nosorogom, koji je preko trideset godina zaštitni znak njegovog modnog brenda. Jednom prilikom rekao je da je inspiraciju dobio iz očeve kolekcije različitih figurica nosoroga.
Međutim, kada je počeo sa širenjem i proizvodnjom druge odjeće, farmerki i jakni, počeli su finansijski problemi.
Dok je njegova odjeća i dalje bila veoma popularna, u prvih šest godina od osnivanja, kompanija Ecko Unlimited bila je šest miliona dolara u gubitku.
Nastavak teksta možete pročitati u 40. broju štampanog izdanja časopisa “Nova Ekonomija”. Nova ekonomija