SARAJEVO, Hoteli u BiH sa svojom uslugom mogu biti konkurentni na regionalnom tržištu, ali postoje i oni koji zahtijevaju transformaciju usluge i ponude u odnosu na segmente koji se traže na tržištu, izjavio je danas savjetnik ministra trgovine i turizma Republike Srpske Aleksandar Đurić.
Na Prvoj menadžment konferenciju hotelijera i ugostitelja u BiH tematskog naziva “BiH u globalnoj konkurenciji destinacija”, Đurić je rekao da se unapređenjem infrastrukture doprinosi da hoteli budu lako dostupni kako bi se njihova usluga mogla realizovati na vrhunskom nivou.
On je izrazio zadovoljstvo učešćem na konferenciji jer je prva koju organizuje struka, dodavši da će se na ovom skupu pokušati pronaći odgovori na pitanja o razvoju turizma.
Đurić kaže da će na konferenciji biti riječi o infrastrukturnim potrebama, kao i o potrebi usklađivanja i harmonizacije propisa kako bi kategorisani hoteli imali isti nivo kvaliteta usluga, a sve sa ciljem konkurentnosti.
Savjetnik ministra za turizam i ugostiteljstvo Federacije BiH Azra DŽigal rekla je da je regionalna saradnja jako bitna, pogotovo za turiste koje dolaze iz dalekih zemalja, jer oni ne dolaze samo u BiH, već ih zanima Balkan, kao regija.
“Želimo da se povežemo, da zajedno nastupamo i na sajmovima, jer tako možemo prodati BiH kao turističku destinaciju, ali u okviru Balkana, odnosno Evrope”, istakla je DŽigalova.
Rukovodilac službe za marketing i prodaju Olimpijskog centra “Jahorina” Dragan Sokolović rekao je da u BiH sektor turizma raste, ali da su neophodne ubrzane aktivnosti koje će dodatno urediti ovu oblast i dati joj novu dimenziju i snagu.
“Svakako su konferencije jedan od načina da se stvari ubrzaju i da se destinacije i mikro i makro urede, kako bi naš nastup na tržištima bio što bolji i sadržajniji”, istakao je Sokolović.
Menadžer hotela “Termag” na Jahorini Dragan Jakić smatra da poboljšanjem kapaciteta i sadržaja na olimpijskim planinama BiH može biti u rangu sa ski centrima u regionu.
“Imamo sve predispozicija da budemo najbolji u regionu, obzirom da imamo epitet olimpijskih planina. Imamo aerodrom u blizini za razliku od ostalih ski centara, a svake godine broj turista je veći”, rekao je Jakić.
On kaže da ZOI `84 i Olimpijski centar Jahorina planiraju nove investicije, kao što su završetak osnježavanja, novi ski liftovi, obnova vertikalnog transporta, čime se BiH može staviti u poziciju da bude konkurentna na tržištu.
Jedan od organizatora konferencije Belma Mujadinović rekla je da je BiH, iako doživljava ekspanziju u turizmu, zapravo na samom početku, te da je sada pravi moment da se stvore uslovi da postane globalna destinacija.
“Na nama koji na bilo koji način djelujemo u ovoj industriji je da sistematično i zajednički kreiramo BiH kao destinaciju i sliku te destinacije. Tu se prvenstveno misli na jedinstven duh destinacijskog brenda, infrastrukturu, sadržaj”, istakla je Mujadinovićeva.
Ona je rekla da zajedničkim naporima pojedinac može puno, ali da grupa sa zajedničkim ciljem može puno više.