BANJALUKA, Nakon izvanrednih rezultata postignutih 2015. godine, prva polovina 2016. godine za Banjalučku pivaru pokazala se težom.
Poslije odličnog prvog kvartala, drugi kvartal je predstavljao veliki izazov sa vrlo lošim vremenskim prilikama u maju i početkom juna, što je dovelo do manje prodaje u odnosu na očekivanja u periodu oko 1. maja.
– Najveća vanjska prijetnja sa kojom se društvo susreće u 2016. godini je konstatan pritisak da se povećaju javni nameti. U tome najvažniji namet je akciza na pivo. Banjalučka pivara se od 1. januara 2016. godine kategoriše kao velika pivara, u skladu sa Zakonom o akcizama, zbog čega je naša obaveza za akcizu porasla sa 20 na 25 KM po hektolitru piva, što znači da je pri istom obimu prodaje naša obaveza za akcizu sa 9,3 miliona KM, koliko je plaćeno 2015. godine, povećala na 11,6 miliona KM. S obzirom na preovlađujuže tržišne uslove bili smo prisiljeni da smanjimo cijene nekih artikala da bi prodajna cijena prema potrošaču ostala ista, navodi direktor Banjalučke pivare Nicholas Penny u zabilješci akcionarima, izvještava Indikator.ba.
Dodaje da uz prijeteće dodatno povećanje akcize o kojem je Savjet ministara BiH već raspravljalo nekoliko puta, stalno rastući lokalni porezi i nameti za zbrinjavanje ambalažnog otpada, reklamiranje na vozilima i slično odražavaju na pad profitabilnosti.
Uprsko ovim izazvovima, neprekidan fokus na Nektar daje rezultate, te prodaja ovog piva raste iz godine u godinu, te je u prvoj polovini ove godine zabilježen porast od 3 posto u odnosu na prošlu godinu na 224 hiljade hektolitara.
Međutim, zbog pritisaka na prodajne cijene uzrokovanih povećanim tržišnim troškovima i povećanim nametima, vrijednost neto prihoda od prodaje je pala za 2 posto. Ovo je u konačnici dovelo do neto dobiti poslije oporezivanja od 3,22 miliona KM u odnosu na 3,32 miliona KM, koliko je ostvareno u istom periodu prošle godine.
Osvrćući se na konkurenciju, Penny kaže da međunarodne kompanije nastavljaju sa ogromenim ulaganjima “usmjerenim na izbacivanje Nektara iz distribucije putem velikih investicija u prodajnih mjesta, postavku tendi, programe za renoviranje objekata i druge oblike stimulacije”.
– Banjalučka pivara je odgovorila sa povećanim ulaganjem u marketing i brendiranje, što za sada daje dobre rezultate, čime se ponovo potvrđuje značaj kontinuiranog ulaganja u izgradnju brenda, zaključuje Penney.
Direktor Banjalučke pivare sa dozom rezerve gleda na ostatak 2016. godine, imajući u vidu nedostatak opšteg ulaganja u privredu i pozitinih ekonomskih vijesti. Juli je dobro krenuo sa visokim temperaturama i snažnom prodajom, a do kraja godine najveći izazov biće da kompanija održi rast prodaje i stabilizira neto prodaje cijene. Indikator