DABLIN, Uz preporuku za više ljubaznosti, Rajaner će dizajnirati i veb stranicu, ali i ukinuti ograničenja za ručni prtljag.
Najveći evropski niskotarifni avio-prevoznik Rajaner, po predlogu izvršnog direktora kompanije Majkla Olirija, ima novu poslovnu strategiju.
Promjene koje Oliri predlaže uključuju i promjenu obrasca ponašanja prema putnicima, pa putnici Rajanera u budućnosti mogu očekivati više ljubaznosti.
S ciljem privlačenja sve većeg broja putnika od čega zavisi uspjeh svake avio kompanije, osoblje je dobilo pravilnik da bi trebalo da budu što ljubazniji odnosno da izbjegavaju sukobe, a set promjena uključuje i ukidanje ograničenja s ručnog prtljaga kao i redizajn internet stranice. Između ostalog, kompanija odustaje od zaštitnog znaka da trubi svaki put kad let stigne na vrijeme jer se se putnici izjasnili da im je to vrlo iritantno.
“Da sam znao da će više ljubaznosti prema klijentima uticati na naše poslovanje, učinio bih to prije nekoliko godina”, komentarisao je Oliri. Osim ljubaznošću do većeg broja putnika Rajaner planira da dođe do novih odredišta pri čemu najviše ciljaju Njemačku. Pokrenuli su letove između Kelna i Berlina te ove zime na njemačko tržište dodali 50 odsto više mjesta. Za razliku od trenutnih pet odsto prisutnosti u Njemačkoj, Rajaner kroz pet godina planira da dostigne 15 i 20 odsto tržišnog udjela u ovoj najvećoj evropskoj privredi.
Jedan od mogućih razloga povlačenja iz nekih zemalja je i što Rajaner ima praksu zapošljavanja pilota i posade po modelu ugovora.
Optužen za zaobilažanje lokalnih zakonskih radnih normi, Rajaner je nakon optužbi gradonačelnika Kopenhagena prošle godine povukao svoju bazu iz Danske iako i dalje omogućavaju letove prema toj zemlji. Kompanijina se odbrana temeljila na tvrdnji da su njihovi ugovori u skladu sa propisima o radu Evropske unije i drugih relevantnih institucija.
Majkl Oliri tvrdi da njihovi piloti zapravo i ne žele da se sindikalno organizuju i da su njihova radnička prava, iako lete pod ugovorima zagarantovana.
Rajaner i Oliri su popularizovali koncept niskotarifnih letova, ali je kompanija 2013. počela gubiti putnike što je izazvalo glavobolju i kod investitora.
Među neslavnim Olirovim potezima je i odluka da putnike koji na aerodrom dođu bez karte kazne sa 70 evra jer su “glupi”. Pamti se i prijedlog da se na letovima nude i “stajaća” mjesta i da se korišćenje toaleta za vrijeme leta naplaćuje jednu funtu. B92