SARAJEVO, Savjet ministara BiH obavio je raspravu o Nacrtu zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2016. godinu, koji je pripremilo Ministarstvo finansija i trezora.
Sva ministarstva zadužena su da Ministarstvu finansija i trezora u naredna dva dana dostave pisane primjedbe na razmatranje, nakon čega će ovo ministarstvo Nacrt budžeta dostaviti Savjetu ministara BiH radi izjašnjavanja na narednoj sjednici i upućivanja Predsjedništvu BiH, nadležnom za njegovo predlaganje.
Nacrt budžeta polazi od Globalnog okvira fiskalnog bilansa i politika u BiH za period od 2016. do 2018. godine, s ciljem daljeg provođenja mjera štednje u institucijama BiH. Tako se ukupna javna potrošnja svodi na nivo koji omogućavaju realni prihodi bez zastoja u provođenju reformi, ali uz restrikciju u pogledu novih zapošljavanja, saopšteno je iz Savjeta ministara.
Za finansiranje institucija planirano je 950 miliona KM, što je na nivou prethodnih godina u skladu sa mjerama štednje koje provodi Savjet ministara BiH, a za servisiranje spoljnog duga planirano je 770.637.818 KM.
Savjet ministara BiH, na prijedlog Ministarstva finansija i trezora, usvojio je Ažurirani program javnih investicija institucija BiH od 2016. do 2018. godine, kao podršku Savjetu ministara BiH i institucijama BiH za planiranje ulaganja i donošenje kvalitetnijih investicionih odluka.
Ukupna vrijednost projekata uključenih u Ažurirani program javnih investicija institucija BiH iznosi 1.875.800.000 KM, od toga se 1.468.750.000 KM odnosi na kapitalne projekte, a 407.050.000 KM na institucionalno-razvojne projekte.
Vrijednost projekata koji direktno doprinose socio-ekonomskom razvoju iznosi 1.279.580.000 KM.
U Ažuriranom programu javnih investicija institucija BiH posebno su predstavljeni kandidovani prioritetni projekti koji odražavaju planove i potrebe institucija, ali za čije provođenje još nisu osigurana sredstva. Ukupna vrijednost kandidovanih prioritetnih projekata je 863.970.000 KM, od toga su kandidovani kapitalni projekti vrijedni 758.880.000 KM, a institucionalno-razvojni projekti 105.090.000 KM.
Na sjednici Savjeta ministara utvrđen je i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH, koji je jedan od ključnih zakona u realizaciji Politike plata i naknada u institucijama BiH za period od 2015. do 2018. godine, te ostvarivanja daljih ušteda i jačanja finansijske discipline u institucijama BiH.
Izmjenama Zakona ukida se naknada za rad u upravnim odborima, nadzornim i drugim radnim tijelima koji se obavlja tokom radnog vremena za sve članove koji su zaposleni u institucijama koje se finansiraju iz budžeta BiH, entiteta, Brčko distrikta i kantona, izuzimajući visokoškolske ustanove.
Izmjene i dopune Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH na jednoobrazan način regulišu policijske dodatke na plate policijskih službenika zaposlenih u bezbjednosnim agencijama BiH, dodatke za poslove deminiranja, kao i letačke te ostale dodatke za radna mjesta koja imaju ovo pravo na osnovu posebnih uslova radnog mjesta. Istovremeno, svi zaposleni u institucijama BiH izjednačavaju se u pogledu visine naknade za vrijeme bolovanja i porodiljskog odsustva, bez obzira na mjesto prebivališta.
Sa 12 na najduže šest mjeseci skraćeno je vrijeme u kojem izabrane osobe i imenovani zvaničnici imaju pravo na naknadu za produženje radnopravnog statusa, a nakon prestanka javne funkcije. Precizirano je da će ovo pravo ubuduće imati članovi Predsjedništva BiH, poslanici i delegati u Parlamentarnoj skupštini BiH, predsjedavajući i zamjenici predsjedavajućeg Savjeta ministara, te ministri i njihovih zamjenici.
Značajna novina je uvođenje nadzora nad provođenjem Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH, te propisivanje novčanih kazni od 5.000 do 20.000 KM za rukovodioce institucija i budžetskih korisnika ukoliko počine prekršaje, odnosno povrijede Zakon o platama i naknadama.
Savjet ministara BiH utvrdio je Prijedlog zakona o izmjeni i dopuni Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave BiH, kojim se uspostavlja sistem srednjoročnog i godišnjeg planiranja, te osiguravaju osnove za kvalitetno upravljanje finansijskim razvojem u skladu s nadležnostima Savjeta ministara BiH.
Dopunom Zakona definisano je da Savjet ministara usvaja srednjoročni program rada koji je osnova za pripremu Dokumenta okvirnog budžeta za trogodišnji period i srednjoročnih planova rada institucija BiH.
Ovako uspostavljen sistem planiranja neophodan je za povlačenje sredstava iz fondova EU i drugih razvojnih partnera, ali i za stvaranje okvira za druge oblike međunarodne saradnje.
Savjet ministara BiH utvrdio je Prijedlog zakona o kontroli spoljnotrgovinskog prometa oružja, vojne opreme i robe posebne namjene i Prijedlog zakona o kontroli spoljnotrgovinskog prometa robe dvojne namjene, s ciljem usklađivanja ovih zakona s odgovarajućom uredbom Evropske unije i najboljim evropskim i praksama zemalja okruženja.
Na ovaj način postojeći Zakon o kontroli spoljnotrgovinskog prometa strateške robe za sigurnost BiH razdvojen je na dva, “nova” zakona, i to na Zakon o kontroli spoljnotrgovinskog prometa naoružanja, vojne opreme i proizvoda posebne namjene i Zakon o kontroli spoljnotrgovinskog prometa roba dvojne namjene.
Donošenjem Zakona o kontroli spoljnotrgovinskog prometa naoružanja, vojne opreme i proizvoda posebne namjene, kako se navodi, uspostaviće se kontrola u vršenju trgovine oružja i vojne opreme te proizvoda posebne namjene radi zaštite interesa BiH i poštivanja međunarodnih obaveza koje je BiH preuzela.
Zakonom o kontroli spoljnotrgovinskog prometa robe dvojne namjene uspostavlja se kontrola u vršenju trgovine robama dvojne namjene, te propisuju uslovi za izvoz, brokering i provoz robe dvojne namjene, te utvrđuju nadležna tijela za izdavanje isprava provođenja nadzora u vezi s robom dvojne namjene. Srna