BANJALUKA, Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske” demantovalo je medijske navode o proceduralnim propustima u izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj i saopštilo da posjeduje neophodnu studijsku i projektnu dokumentaciju, kao i potrebne dozvole za njegovu izgradnju.
Iz “Autoputeva” ističu da su netačne tvrdnje da su u realizaciju izgradnje autoputa ušli bez prethodno izrađenih studija izvodljivosti i uticaja na životnu sredinu.
Ovi dokumenti su, kako navode, javni i objavljeni na internet stranici preduzeća, uz prateću dokumentaciju, među kojom su Prethodna studija uticaja autoputa, Odluka o odobravanju studije uticaja autoputa, Plan uključivanja zainteresovanih strana, Netehnički rezime, Izvještaj o izboru trase na autoputu i Akcioni plan zaštite životne sredine i socijalna pitanja.
“Ministarstvu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske blagovremeno je dostavljen zahtjev za izdavanje odobrenja za građenje, uz neophodne dokaze, na osnovu kojih je utvrđeno da su ispunjeni svi uslovi Zakona o uređenju prostora i građenju”, saopšteno je iz preduzeća “Autoputevi”.
Ministarstvo je u oktobru 2012. godine investitoru izdalo traženo odobrenje, osim na pojedinim dijelovima trase, na kojima u tom trenutku nisu bili riješeni imovinsko-pravni odnosi, a u međuvremenu “Autoputevi” su naknadno dostavili dokaze o riješenim imovinsko-pravnim odnosima, na osnovu čega su donesena i dopunska rješenja kojima je odobreno izvođenje pripremnih i drugih radova.
U “Autoputevima” navode da je resorno ministarstvo na njihov zahtjev kao investitora, početkom 2014. godine izdalo i ekološku dozvolu za kompletan autoput, u skladu sa važećim zakonskim propisima i poslije provedenih zakonom propisanih procedura.
“Poštivanje pozitivne domaće i međunarodne zakonske procedure i standarda u realizaciji projekta potvrdila je i Evropska banka za obnovu i razvoj /EBRD/, čijim se kreditom finansira izgradnja dionice Doboj – Prnjavor”, dodaje se u saopštenju.
U saopštenju se napominje da su predstavnivi EBRD–a u februaru prošle godine, odgovarajući na pitanja lokalne vlasti u Prnjavoru u vezi sa posjedovanjem odgovarajućih dozvola za izgradnju autoputa, potvrdili da “Autoputevi” posjeduju sve potrebne dozvole i odobrenja za ovu fazu radova, te da se posebna pažnja vodi o zaštiti životne sredine.
Kada je riječ o imovinsko-pravnim odnosima, u “Autoputevima Republike Srpske” demantuju navode da taj dio posla nije riješen na odgovarajući način, jer na kompletnoj trasi, dužine 72 kilometra, u samo dva slučaja rješenje o izuzimanju nepokretnosti nije pravosnažno, što ni u kom slučaju ne dovodi u pitanje nastavak izgradnje autoputa. Srna