NJUJORK – Amerikanci jedva uspijevaju da podnesu cijene hrane koje ubrzano rastu, a manje kupuju ostale stvari kao što su igračke, garderoba i stvari za kuću, što postaje problem za prodavce, navodi Glas Amerike.
Menadžeri jednog od najvećih trgovačkih lanaca, Volmarta i drugih, navode da Amerikanci zbog najveće inflacije koja je pogodila ovu generaciju mijenjaju svoje kupovne navike i pokušavaju pronaći popuste, prenosi SEEbiz.
“U Volmartu, koji kao trgovina ima najveće prihode u svijetu, Amerikanci i dalje troše novac, ali više biraju i razmišljaju o tome što će kupiti”, rekao je globalni izvršni direktor Dag Mekmilon.
Više cijene hrane utjecale su na prodaju električnih uređaja, igračaka, bijele tehnike i odjeće u posljednjem kvartalu u Volmartu. Mekmilon vjeruje da će se inflacija nastaviti kada je riječ o namirnicama koje se kupuju da se ne konzumiraju odmah, te za one koje se koriste za kasniju upotrebu.
Prosječne cijene hrane u januaru su u odnosu na prošlu godinu skočile 11,3 odsto, objavilo je Ministarstvo rada. To je gotovo pet odsto više od ukupne inflacije, što je najveći skok zabilježen od 70-ih godina prošlog stoljeća.
“Inflacija cijena hrane ne mijenja se ni u jednoj kategoriji”, kazao je američki izvršni direktor Volmarta Džon Furner.
Snažan rast cijena u drugim kategorijama neprehrambenih proizvoda prisilio je trgovine poput Targeta da smanje cijene svega, od igračaka do elektronike.
Volmart se, smatraju ulagači, može bolje snaći od ostalih prodavača, jer osnovne životne namirnice čine najveći dio njihove prodaje, čak 56 odsto.
U Targetu je oko 20 odsto, jer prodaje više namještaja za dom, garderobe i kozmetike.
Trgovci bijelom tehnikom i namještajem pod velikim su pritiskom, budući da je prodaja predmeta za dom i vrt činila samo 11 odsto ukupne prodaje prošle godine, što je pad u odnosu na 15 posto u 2017, navodi Kordsajt (Cordsight), koji prenosi podatke američkog Zavoda za rad.
U trgovačkom lancu Houm dipo (Home Depot) kupci su potrošili manje na proizvode za podove i krovove u prošlom kvartalu, rekao je glavni izvršni direktor Edvard Deker.
Kada je riječ o garderobi, Vol strit će imati više podataka u martu, kada trgovci cipelama i odjećom poput Kolsa (Kohl’s), Nordstroma i Viktoria sikreta (Victoria’s Secret) objave rezultate za prvi kvartal. Aljazeera
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ponavljalo se to kroz istoriju, mnogo puta… Pred sami kolaps/revoluciju skoče cijene hrane, pa je tako bilo kad nemaju hljeba što ne jedu kolače, a i pred dolazak komunista na vlast, u Sankt Petersburgu su bili protesti zbog cijene hljeba, dok su “hrišćanski mučenici” Romanovi jedni drugima poklanjali Fabežeova jaja vrijedna godišnji budžet jednog srednjeg grada… Sve u svemu, kad je sirotinji najgore, bogatim je najbolje, jer je tad obični radnik najranjiviji, i najlakše ga je izrabljivati… Ne bi me čudilo da Musk, Bezos i kompanija završe pod nekom verzijom giljotine kao hiljade prije njih