BERLIN – Ponuda automobila će ove godine biti veća dok električnim automobilima, međutim, prijeti pad potražnje.
Izgledi za njemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. godini nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhofer (Ferdinand Dudenhöffer) smatra da je predstoji „tužna slika“ kada je riječ o prodaji automobila u Evropi.
Liste narudžbina su još uvijek prilično duge, ali prema Dudenhoferovoj analizi višak kupovine novih automobila zabilježen je samo zato što su lanci snabdijevanja bili poremećeni, pa su nedostajali važni dijelovi, piše SEEbiz.
“Uporedo sa mjerama zatvaranja tokom pandemije razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda u cijelom svijetu. Ono što je proizvedeno prodato je sa velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Ali tome će doći kraj ove godine”, rekao je Dudenhofer.
On dodaje da će se liste narudžbina skratiti, pa će kupci biti traženi. Inflacija i visoke cijene energenata, ali i recesija će usporiti kupovinu automobila.
Dudenhofer smatra da će Evropa biti gubitnik, pa prognozira mali rast kupovine novih automobila u Njemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao „poseban slučaj“ tokom 2023. godine.
S druge strane, očekuje povećanje broja prodatih automobila u Aziji i Severnoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje privrede koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.
Administracija američkog predsjednika Džoa Bajdena (Joe Biden) donijela je Zakon o smanjenju inflacije, koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u periodu od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7.500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD.
Slična pravila važe i za sve ostale grane, a ove mjere usmjerene su uglavnom na Kinu. Međutim, Udruženje nemačkih bankara procjenjuje da zakon nije dovoljno jasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Njemačke, koji bi tada morali da otvaraju proizvodne pogone u SAD. Biznis.rs