BANJALUKA – Kineska kompanija „SDHS-CSI BH“, koja je dobila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, po treći put nije ispoštovala zadane rokove za izradu projekata, a Vlada Republike Srpske opet će im dati dodatno vrijeme, sve pravdajući virusom korona.
Poslanik iz Prijedora Duško Ivić pitao je danas na sjednici Narodne skupštine RS premijera Radovana Viškovića kako napreduju pripreme za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor – Novi Grad i brze ceste Prijedor – Kozarska Dubica.
Višković je odgovorio da je za autoput Banjaluka – Prijedor došlo do probijanja rokova i da se to tretira kao viša sila zbog korona virusa.
„Nama se ovih dana koncesionar obratio tražeći produženje rokova za par mjeseci, kako bi mogao da ispuni sve obaveze koje stoje u ugovoru, a to je priprema tehničke dokumentacije i svega što je potrebno za početak gradnje. Imali smo i problem sa samom trasom autoputa oko Kozarca gdje su se morali ispoštovati zahtjevi građana i došlo je do izmjene trase, što je usporilo izradu projektne dokumentacije. Mi ćemo svakako, na prijedlog Ministarstva, uvažiti zahtjev koncesionara i odobriti im potrebno vrijeme kako bi mogli ispuniti sve obaveze iz ugovora“, istakao je Višković.
Premijer tvrdi da sve ide svojom dinamikom, iako to nije tačno, jer su rokovi probijeni za godinu dana.
Što se tiče brze ceste za Kozarsku Dubicu, Višković je kazao da je ona u fazi projektovannja i da neće biti brzo u realizaciji, ali da je u planskim dokumentima predviđena.
Podsjećamo Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka iz ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, objavio je ranije portal CAPITAL.
Rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine.
Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan. Vlada im je zatim dala novi rok, do 30. septembra ove godine, a koji će takođe biti produžen.
U februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.
Iz Vlade su kasnije rekli da nema odgode i da sve ide svojim tokom, što se sada pokazuje netačnim, ne samo zbog pandemije virusa korona, nego i po pitanju eksproprijacije zemljišta, koja je od strane Vlade RS trebala da bude završena do decembra ove godine, a nije ni počela.
Za autoput Banjaluka – Prijedor predviđeno je da Republika Srpska 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.
Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.
Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
I Bog zna da je brza cesta najbolje rješenje. Iz Prijedora sam, ali mislim da je koridor prioritet, a investicija u pola milijarde vrijedan autoput koji ne ide nigdje je baš bacanje para. Ne spadam u kategoriju ”antiprotivnih”, realno postavljam stvari i svjestan da su putevi osnova ekonomskog razvoja, ali nema potrebe za autoputem na ovoj relaciji.
nisu samo putevi osnova ekonomskog razvoja vec i zeljeznica i pruga druze
ja sve rjedje dole i dolazim i samo zbog toga moram palit auto vozit dole za sve ostalo morem odavlen doc vozom gdje ocu po evropi ili avionom al nekako je voz najkonforniji
Sasvim tačno.
Umjesto da Vlada iskoristi priliku da se legalno i elegantno izvuče iz veoma nepovoljnog ugovora, ona istrajava na bacanju narodnih para.
Pitanje je šta (ko) je u pozadini svega.
cuj elegantno izvuce – pa oni to i namjerno rade, pa oni su i kinezi i vlada, koji daju i uzimaju novac…joj naivaca boze sacuvaj, vi polazite od pretpostavke da vlada radi ispravno svoj posao..iza vlade stoji jedan covjek, covjek kojem je cilj stici do milijardu maraka kapitala, sad je na 25%, sa AP do prijedora bice na 40%..e sirotinjo i bogu si teska