BANJALUKA – Avion Republike Srpske „Cessna E7-SMS“, za kojeg u Vladi tvrde da je neispravan i da je to jedini razlog što kupuju novi od 19 miliona maraka, letio je samo ovog mjeseca deset puta. Posljednji let bio je iz Beograda za Banjaluku u subotu, 21. septembra ove godine, isti dan kada su zvaničnici Srpske bili na sastanku sa predsjednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, otkriva portal CAPITAL.
Podaci do kojih smo došli pokazuju da premijer Radovan Višković nije govorio istinu kada je rekao da je avion u vlasništvu Srpske prizemljen već dva mjeseca i da je zbog toga neophodna kupovina novog aviona.
„Naš avion oko dva mjeseca nije letio, u tom vremenu smo koristili tuđi avion, iznajmljivali smo i pravili ogromne troškove za Republiku Srpsku. Neznajući kada ćemo dobiti ponovo dozvolu za let našeg aviona, i ona može biti uskraćena kad god neko drugi donese odluku, mi smo razmotrili mogućnost nabavke novog, uz mogućnost zamjene staro za novo. Na osnovu procjene koju su uradili iz Cessne, nismo bili zadovoljni kako su procijenili naš avion i donijeli smo odluku da idemo u nabavku, da kompletan iznos finansiramo iz budžeta“, kazao je Višković.
Podaci sa jednog od sajtova na kojima je moguće pratiti letove aviona u svijetu pokazuju da je avion Srpske, Cessna registarskih oznaka E7-SMS, letio u ovom mjesecu deset puta, u periodu od 2. do 21. septembra.
Posljednji registrovan let ovim avionom bio je u subotu, iz Beograda za Banjaluku. Taj dan je bio sastanak predsjednika Srbije Aleksandra Vučića sa zvaničnicima Srpske i predstavnicima parlamentarnih stranaka iz RS.
Na sastanku sa Vučićem bili su srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik, predsjednica RS Željka Cvijanović i premijer Radovan Višković. Svi oni imaju pravo na korištenje aviona Srpske, odnosno usluga Vazduhoplovnog servisa RS.
Na registru letova je vidljivo da je avion Srpske u petak, 20. septembra, letio iz Mahovljana u Sarajevo, pa poslije podne iz Sarajeva u Beograd, da bi zatim iz Beograda odletio u Mahovljane, odnosno na banjalučki aerodrom. To veče je Dodik gostovao na RTS-u u emisiji „Oko“, gdje je govorio o deklaraciji SDA uoči sastanka sa Vučićem.
U subotu ujutro avion je iz Mahovljana letio za Beograd, a vratio se poslijepodne.
Prije toga, 18. septembra, ovaj avion Srpske, letio je u iz Mahovljana u Beč i nazad. U Beograd je letio i 14. i 12. septembra.
CAPITAL je prije dva dana objavio da vlast ne želi da se odrekne luksuza i da kupuje avion, iako se Republika Srpska zadužuje na domaćoj i Bečkoj berzi, kod komercijalnih banaka, te moli za pomoć Srbije kako bi održala likvidnost.
POVEZANA VIJEST : Srpska kupuje avion od 19 miliona KM (FOTO, VIDEO)
Odgovora o kupovini aviona, na pitanja koja smo uputili u kabinete predsjednice RS Željke Cvijanović i premijera Radovana Viškovića, još uvijek nema, ali su oni o tome juče govorili u Zalužanima kod Banjaluke, gdje je promovisana Jedinica žandarmerije MUP-a Srpske.
Višković je rekao da je avion koji RS posjeduje prije oko mjesec dana prizemljen, kao i sve Cessne tog tipa u svijetu, zbog kvara na toj vrsti aviona.
Dodao je da će po dolasku novog aviona, postojeći avion biti prodat na licitaciji.
„Smatramo da ćemo tako dobiti više nego da smo išli u zamjenu i doplatu. Sve je urađeno sa standardima, ekonomski posmatrano, a iduće godine ističe garantni rok za naš avion, morao bi ići u redovan servis, koji bi bio preko 1,5 miliona evra. Kada saberete servis i koliko košta stari avion, donijeli smo odluku da uz doplatu, koja nije beznačajna, a nije ni velika, možemo da dobijemo novi avion i time smanjimo troškove“, rekao je Višković.
Višković nije objasnio koliko bi servis koštao i na koliko je procijenjen avion koji je kupljen 2008. godine za 4.870.000 američkih dolara.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
A jel moguce drugacije….
Svjetlana, svaka čast na ekspeditivnosti!
A vi gospodine premijeru, vi ste najobičnija lažovčina!
A vi ste “građanin”-e kukavica, koja ili koji se krije iza mogućnosti koje pruža virtuelni svijet. ?
Ovaj internet ce sve unistiti. Ne moze vise niko ni ljubavnika ni ljubavnicu imati, sve se na onom fejsbuku i instagarmu poveze. Sad vise ni ko premijer ne smijes nista reci, sve odmah pretrazuju i nadju i objave. Tacno nam treba iskljuciti struju po dva mjeseca ko za vrijeme sds u ratu
Najtužnije od svega je što se ta informacija može sakriti. Da su službe oko vodećih ljudi sposobnije, ovakav skandal se mogao izbjeći. Štaviše, letovi vrha državi ne bi smjeli da budu dostupni javnosti. Veliki promašaj vlade i kabineta
@SrkiBl: “Štaviše, letovi vrha državi ne bi smjeli da budu dostupni javnosti. ” –
Nadam se da je ovo sarkazam?! Svaki civilni let u svijetu je javna informacija, dostupna preko desetina portala i aplikacija za praćenje letova. Podjednako su dostupne informacije o tome gdje leti Air Force One (avion predsjednika SAD), avion Kim Džong Una, ili privatna trening Cesna koja polijeće sa Batajnice.
@Grđanin
Nisam jasno rekao, privatno kretanje šefa države ne bi smjelo da bude dostupno javnosti. Službene posjete i letovi naravno da bi.
U situaciji kada naš vrh države koristi državni avion za privatne svrhe, trebalo bi da budu pametni i da sakriju sve letove radi bezbjednosti lica. Službe osiguranja ne treba da sude kako i šta radi npr Predsjednik, ali treba da vode računa o njegovoj bezbjednosti. Ako je njegovo kretanje ovako javno dostupno, znači da je on pod rizikom. Vidite, njegov let na Krf je bio dostupan, ako je tamo na odmoru, i uzimajuću u obzir da nije u svojoj državi, znači da je nivo osiguranja bio na znatno nižem nivou, i rizik je bio veliki.
To što se državno vlasništvo koristi u privatne svrhe nije ništa novo, i ništa što se u svijetu ne dešava. Ja to ne branim, naprotiv, ali me to mnogo i ne šokira. U ovom slučaju sam samo dao jedan novi ugao posmatranja na ovu situaciju.