“Nitko njih ne tjera da dođu tu i nitko od njih nije došao, a da nije napravio neki benefit. Uz NR Kinu i BiH, izlagači iz trideset zemalja sudjeluju na 22. međunarodnom sajmu privrede u Mostaru. Na Mostarskom sajmu je sklopljen posao između naše najveće hercegovačke vinarije za izvoz naših vina prema Kini. Mobilni operateri HT Eronet i Ericsson Nikola Tesla su sklopili sporazum s najvećom kineskim tehnološkim divom Huaweijem i međusobno surađuju i rade. Ugovori su sklopljeni na Mostarskom sajmu. Prošle godine su Croatia Airlines i Aerodrom Mostar sklopili sporazum o letovima, hercegovačke poljoprivredne i braniteljske zadruge napravile su prve kontakte s Podravkom, rezultat čega je 15 hiljada hektara posijanog paradajza u Hercegovini, koja će se izvoziti u Europsku uniju. Niz je takvih primjera”, kaže Bošnjak.
Mostar je najljepši u proljeće
“Znači svi naši dragi gosti posjetitelji i izlagači za tih pet dana moraju negdje odsjesti, pojesti nešto i popiti, pa će se voziti gradskim prijevozom i taksijem kupovat će u našim dućanima i vrati se kući i s pokojim suvenirom. Znate Mostar je jako lijep grad, posebno na proljeće, a još je ljepši kad se održavaju manifestacije poput Mostarskog sajma. Pored privredne dimenzije Mostarski sajam ima i važnu društvenu ulogu jer spaja ljude iz svih dijelova grada, BiH i cijele regije, koji tu dolaze, izlažu i razgledaju ili pak uživaju u kulturno-zabavnom programu”, kazala je Dalfina Bošnjak, direktorica Mostarskog sajma.
Zoran Krešić, novinar Večernjeg lista, kaže kako u vremenu Ebaya, Amazona, Pika, dakle jedne velike virtualne trgovine i sajmovanja zvuči gotovo nevjerojatno postojanje i održavanje tradicionalnoga sajma. Čak su i veće sajamske manifestacije u međuvremenu otišle na marginu, a mostarski se sajam uspio očuvati i čak dodatno izrasti.
“Zbog toga je Mostarski sajam u pravome smislu uspješna priča koja traje dugi niz godina i nastavlja funkcionisati. Potvrda je to kako ljudi ipak još uvijek žele vidjeti, dotaknuti stvari, podijeliti i iskoristiti ideje. I ne samo to. Ova manifestacija je uspjela opstati i dodatno povećati kvalitetu zbog toga što je od jedne velike “tržnice na otvorenome” od prvih dana postala mjesto na koje dolaze ozbiljni ulagači, promoviraju noviteti u biznisu, te sklapaju poslovi. To je mjesto i održavanja poslovnih skupova, ali i državnih konferencija, savjetovanja, što mu daje iznimno važnu dimenziju. Promatrajući program ovogodišnje sajamske manifestacija može se primijetiti jedan dobar balans između očekivanja “običnih” posjetitelja i poslovnih ljudi”, kazao nam je Krešić.
Depolitizirati sajam
Postoje i oni nešto drugačijeg mišljenja. Edin Zagorčić, predsjednik mostarske organizacije Socijaldemokratske partije, kaže kako oni podržavaju Mostarski sajam kao značajnu privrednu manifestaciju nadajući se da će on sve više u budućnosti biti mjesto predstavljanja i plasmana mostarskih proizvoda i proizvođača te mjesto dobre poslovne atmosfere.
“Međutim, zabrinjava nas činjenica da se Mostarski sajam želi pretvoriti u politički dirigovanu manifestaciju. Također nas žalosti da se danas on održava u halama nekadašnjeg hercegovačkog giganta Sokola, koji je proizvodio avione i zapošljavao hiljade radnika što na svojevrstan način predstavlja aprusrd čitave priče. Ipak, pored svega navedenog nadamo se da će Mostarski sajam u budućnosti biti isključivo privredna manifestacija nezavisna o dnevnoj politici i da će postati prepoznatljivo mjesto za predstavljanje najuspješnijih privrednika iz regiona i šire”, zaključio je Zagorčić. Klix.ba