Relacija od 25 kilometara svakodnevno je zagušena šleperima, što stavara poteškoće, pa bi brza cesta riješila problem.
“Zastoja ima, oni su značajni i nisu prihvatljivi sa stanovišta da mi robe izvozimo u inostranstvo da imamo često prigovor naših partnera u inostranstvu da kamion koji treba da dođe danas dođe sutra”, kaže Radovan Pazurević, privrednik.
“Sigurnmo u dogledno vrijeme treba razmišljati o nekom obliku brze ceste, Nije logično kazati Brod Derventa, uvijek je logičnije kazati Brod Derventa Doboj. Bili bi sretni kad bi takav oblik komunikacije bio sa Prnjavorom onda mi ne bi imali hendikep udaljenosti autoputa”, rekao je Milorad Simić, načelnik opštine Derventa.
Brza cesta još nije u planskim dokumentima Republike Srpske, kaže premijer. Za sada je izvjesnije priključenje na autoput Prnjavor-Doboj.
“U nekom narednom periodu radi se projekat treba da se taj autoput poveže da se napravi jedna petlja koja će povezati i Stanare i Derventu omogućiti na neki način ulaz i izlaz sa tog auta puta”, ističe Radovan Višković, predsjednik Vlade Republike Srpske.
Transport nije jedini problem. Radna snaga odlazi, žale se poslodavci. Krov nad glavom i plata od hiljadu maraka, zadržali bi ih u Srpskoj.
“Mi pokušavamo ove godine da izgradimo stambenu jedinicu sa 33 stana i naravno tražimo pomoć lokalne zajednice i Vlade RS kako bi ubijedili razloga našli da naši radnici ostanu”, rekao je Zoran Tošić, privrednik.
“Njihov cilj je kao i cilj RS u što kraćem vremenu doći do prosječene plate od 1000 maraka. Ja se nadam da ćemo vrlo brzo i to obezbijediti, pa ćemo vidjeti prema tome činićemo sve namjera je i moja i Vlade RS da ovakvim kompanijama pomognemo da zadržimo mlade ljude”, kaže Višković.
Trenutno u Derventi posluje 710 privrednika.
Poslije onih koji su ponos opštine, Unis je ovorena rana. Dogovoreno je da menadžment te fabrike napravi informaciju i što prije je pošalje u Vladu, koja će sagledati stanje i u zakonskim okvirima pokušati da pomogne. ATV