SARAJEVO, U BiH je okončan projekat pružanja tehničke pomoći nadležnima u željezničkom sektoru, za koji je EU obezbijedila blizu milion evra, a set nacrta propisa koji su rezultat ovog projekta trebalo bi da obezbijedi zahtijevani nivo bezbjednosti i zajedničko djelovanje te prosperitetno poslovno okruženje i za rukovodioce infrastrukture i za željezničke operatere.
Ministar komunikacija i transporta BiH Rudo Vidović rekao je da je ovaj projekat značajno olakšao put usklađivanja željezničkih propisa u BiH sa relevantnim direktivama EU, u konkretnom slučaju sa bezbjednošću i zajedničkim djelovanjem.
“Na taj način biće omogućena puna implementacija Zakona o željeznicama BiH, kao i izrada željezničkih propisa koji se tiču održavanja, rekonstrukcije i izgradnje željezničke infrastrukture, kao i održavanja mobilnih kapaciteta u skladu sa tehničkim standardima i specifikacijama na jedinstven način u cijeloj BiH” – istakao je Vidović.
On je istakao da će ovim projektom, čiji je puni naziv Pružanje tehničke pomoći nadležnim organima u željezničkom sektoru BiH u procesu usklađivanja propisa za održavanje željezničke infrastrukture i mobilnih kapaciteta sa direktivama EU, biti omogućena tehnička pomoć nadležnim organima BiH čiji je zadatak izrada i donošenje novih nacionalnih propisa koji će biti primjenjivani na restruktuirani željeznički sektor.
Ističući da je BiH aktivan učesnik u procesu dostizanja standarda EU u željezničkom sektoru i drugim oblastima, Vidović je rekao da je u željezničkom sektoru u BiH učinjeno dosta na usklađivanju zakona i propisa, te da će ova aktivnost biti nastavljena i u narednom periodu, uz aktivnu pomoć EU.
Otpravnik poslova u Delegaciji EU u BiH Natalija Deniskova smatra da je situacija u željezičkom sektoru BiH teška, te da su za to najviše krivi zastarjeli propisi koji nisu usklađeni s evropskim standardima, zbog čega ih je potrebno hitno mijenjati.
Nacrt propisa koji su rezultat primjene ovog projekta uključuje sve relevantne direktive EU, tehničke specifikacije i zajedničko djelovanje, COTIF sa aneksima i međunarodne željezničke propise, u koje su već ugrađene relevantne odredbe pravnog naslijeđa EU.
Svi propisi koji se tiču pojedinih poglavlja željezničke infrastrukture, voznog parka, željezničkih operacija dati su u nacrtu i usklađeni sa direktivama i zahtjevima EU, a regulatornom odboru željeznica BiH omogućeno je regulisanje sektora u skladu sa pravnim naslijeđem EU – istaknuto je na sastanku povodom okončanja projekta.
Projektom je ostvaren niz ciljeva kao što su pregled relevantnih zahtjeva i važećih željezničkih propisa, gap analiza zastarjelih propisa koje treba uskladiti sa zahtjevima EU, te detaljno proučavanje zavisnosti trošenja između šine i točka da bi bilo omogućeno ekonomično i efikasno održavanje i fer konkurencija u željezničkom sektoru.