BEOGRAD, Novi avioni, kvalitetan prevoz, promotivne cijene karata, minimalna kašnjenja. U tome crnogorska nacionalna aviokompanija vidi svoje adute u borbi za što veći broj putnika na srpskom tržištu ove sezone. „Montenegro erlajns“ planira, uz postojećih šest, još dva dodatna dnevna leta ka Beogradu, svojoj glavnoj destinaciji, kaže za „Novosti“ Zoran Đurišić, predsjednik „Montenegro erlajnsa“.
– Razgovarali smo sa generalnim direktorom aerodroma „Nikola Tesla“ i od beogradske vazdušne luke, zbog povećanog broja rotacija, očekujemo povoljnije uslove. Dali smo prijedlog i čekamo odgovor.
* Kako sada ocjenjujete saradnju sa beogradskim aerodromom, s obzirom na to da ste ranije imali primjedbe na cijene usluga?
– Kao mnogo bolju. Shodno ugovorima, možemo da kažemo da su uslovi korektni. Poslije „Jata“ imamo najveći broj rotacija i mislim da menadžment beogradske vazdušne luke to cijeni i ima poštovanja prema crnogorskoj nacionalnoj aviokompaniji.
* Ima li i „Jat ervejz“ takav status u Podgorici i Tivtu?
– Crna Gora je uvijek imala razumjevanja za „Jat“, tako da su dobili povoljnije cijene. Od 99 evra, koliko iznosi najniža promotivna cijena povratne karte na našim linijama ka Beogradu, aerodromima u Srbiji i Crnoj Gori dajemo ukupno 52 evra. Aerodromi imaju monopol i mi nemamo izbora ako hoćemo da letimo. Nama ostaje samo 47 evra da platimo gorivo, održavanje aviona, ketering. A, cijena goriva nas dodatno opterećuje, jer nikada nije bila viša.
* Postoji li mogućnost da sa „Jatom“ zajednički koristite kapacitete kako bi upravo obje kompanije smanjile troškove?
– To je dobra ideja i mi smo zainteresovani. Imali bismo bolje punjenje putničkih kabina. U tu priču treba uključiti i aerodrome. Tako bismo putnicima u dvije države mogli da ponudimo najjeftiniji avioprevoz. Razgovarao sam o tome i sa ministrima Mrkonjićem i Lomparom. I „Novosti“ bi mogle da podrže taj projekat kao jednu važnu kariku između Srbije i Crne Gore.
* Prema nezvaničnim informacijama Crna Gora je u svoju nacionalnu aviokompaniju do sada uložila oko 150 miliona evra…
– To je dezinformacija. U floti imamo trenutno osam aviona i u toku je nabavka još dva. Država nam je kupila prva dva aviona, a ostale smo nabavili iz sopstvenih izvora, poslujući isključivo na komercijalnim principima. U posljednjih pet godina dobili smo subvencije države od 1,8 miliona evra.
* Regulativa EU zabranjuje državama da finansijski pomažu nacionalnim aviokompanijama…
– Svaka država na neki način pomaže svojoj nacionalnoj aviokompaniji. Dakle, ako želi, lako će da nađe model.
Prošla godina u minusu
* „Montenegro“ je prošlu godinu završio sa minusom, da li ste izmirili dio obaveza?
– U Evropi je lani samo „Turkiš erlajns“ poslovao pozitivno. Imamo obeveze prema Kontroli letenja i ako nam se taj dug otpiše minus će biti od milion do dva miliona evra, a to je u ovim uslovima dobro poslovanje. Novosti
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba