ŠTUTGART, Pripadnici policije i danas su morali da u Štutgartu odguraju nezadovoljne demonstrante kako bi radnicima omogućili da obaraju stabla na početku realizacije željezničkog projekta vrijednog više milijardi evra.
Sukobi oko projekta postali su nacionalni problem. Protivnici projekta stranka Zelenih ukazuju na pretjeranu upotrebu policijske sile zbog čega su zahtjevali da se u parlamentu pokrene diskusija.
Radnici treba da obore 300 stabala u “Šlosparku,” nedaleko od centralne željezničke stanice u Štutgartu da bi oformili gradilište za početak probijanja tunela.
Građevinski radovi dio su plana vrijednog sedam milijardi evra, čijom bi realizacijom Štutgart i okolni region trebalo da postanu dio “evropske magistrale” – kontinentalne mreže brzih pruga u dužini od 1 500 kilometara.
Građanske organizacije navode da je projekat samo bacanje novca poreskih obveznika.
Policija je saopštila da je tokom noći u parku bilo između 1 500 i 3 000 demonstranata i da su pokušavali da pređu bezbjednosne ograde. Na pripadnike policije bacane su boce i kestenje.
Lideri protesta insistiraju na tome da je njihova taktika nenasilna. Protesti su planirani tokom cijelog dana i organizatori predviđaju da će se okupiti 100 000 ljudi.
Njemački kancelar Angela Merkel je tokom prošle sedmice neočekivano podržala realizaciju projekta i ona insistira na tome da se sa gradnjom mora nastaviti.
Protesti u Štutgartu traju već nekoliko sedmica ali su prvi incidenti zabilježeni juče kada su se aktivisti privezali lancima za stabla i ogradu parka, dok su djeca ušla u policijski kamion koji je prevozio bezbjednosne barijere.
Policija je, kako bi rastjerala masu upotrebila suzavac i vodeni top.
U avgustu aktivisti nisu uspjeli da spriječe uništenje jednog od krila glavne željezničke stanice.
Željeznička kompanija “Dojče ban”, koja je dobila federalne i pokrajinske grantove za pokriće većine troškova, predvidjela je da će troškovi izgradnje tunela i nove linije ka obližnjem gradu Ulmu koštati sedam milijardi evra.
Protivnici plana tvrde da će gradnja trajati mnogo duže nego što se očekuje, da će planirani budžet biti premašen, te da projekat neće značajno ubrzati željeznički saobraćaj.
Aktivisti smatraju da je modernizacija potrebnija drugim dijelovima njemačke željezničke mreže.