BEOGRAD, Srbija će prodajom akcija ”Telekoma” dobiti velikog strateškog operatora, izjavila je ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Jasna Matić.
Ministarka je istakla da će ”Telekom” tako postati dio multinacionalne kompanije koja će imati veliki uticaj na tržištu.
Nagađanja i nezvanične informacije koje se ovih dana pojavljuju u medijima o tome kolika je vrijednost ”Telekoma” i koliko će se akcija prodati, prema mišljenju ministarke Matić, utiču na proces prodaje i na očekivanja potencijalnih kupaca.
“Dobro bi bilo da poruke, upućene budućem kupcu, budu jedinstvene i da se ne razlikuju”, istakla je Matićeva i dodala da je sve bliže trenutak kada će privatizacioni savjetnik, ”Siti grup'”, iznijeti jasne stavove i preporuke na osnovu kojih će se vlada opredijeliti pri prodaji.
Govoreći o samom modelu privatizacije, Matićeva je ocijenila da se on u Srbiji, pa i u slučaju ”Telekoma”, zasniva na efikasnom upravljanju sistemima.
”To je izuzetno bitno jer neefikasno upravljanje javnim preduzećima i velikim javnim ustanovama širi neefikasnost na cijelu zemlju, sva preduzeća i građane, dok suprotna situacija tj. efikasnost u tim sistemima prvenstveno doprinosi konkurentnosti cijele privrede”, naglasila je Matićeva.
Prema njenim riječima, strateški partner ”Telekoma” doprinijeće da se riješi i fenomen dvojnika u fiksnoj telefoniji koji ne dopušta da elektronske komunikacije u Srbiji danas dobiju značaj koji imaju u razvijenim zemljama, gdje je čak i Internet postao osnovno ljudsko pravo.
”Novi operator bi trebalo da investira kako bi ostvario veći profit, ali i da održi korak sa konkurencijom na našem tržištu koja sada postoji u svim segmentima elektronskih komunikacija”, ocijenila je Matićeva.
Ona je dodala da je do sada postojala jaka konkurencija u mobilnoj telefoniji, od nedavno ona postoji i u fiksnoj, i upravo će konkurencija tjerati novog vlasnika da investira, pruža nove usluge, podiže kvalitet i traži nove kupce usluga.
Ukoliko se na tenderu za prodaju državnog dijela akcija ”Telekoma”, koji se planira za početak septembra, ne postigne dobra cijena i od same prodaje ne bude ništa, Matićeva smatra da će u tom slučaju konkurencija učiniti svoje i da je pitanje kako će se ”Telekom” snaći u toj borbi.
Iako je 2009. godinu ”Telekom” završio sa zaradom od 160 miliona evra, Matićeva je istakla da je veoma teško da se mali operator, u maloj zemlji bori na globalnom tržištu, ali i da zadrži profitabilno poslovanje.
“U proteklom periodu došlo je do velike koncentracije na globalnom tržistu telekomunikacija i danas postoji samo nekoliko operatora koji imaju stotine miliona korisnika”, ocijenila je ona.
Prema njenim riječima, takva situacija otežava poslovanje, ali i zadržavanje konkurentnosti malih operatora, posebno u situaciji kada na srpskom tržištu već djeluju dva velika operatora.
Kada je riječ o mogućnosti da se, u uslovima svjetske ekonomske krize, za akcije ”Telekoma” dobije cijena koja je u skladu sa realnom vrijednošću kompanije, Matić je istakla da njihova vrijednost prvenstveno zavisi od stanja na svjetskom tržištu.
”Sada se već vidi izlazak iz svjetske krize, on će biti lagan i ne može se očekivati da će se stvari brzo vratiti na onaj nivo na kome su bile prije dvije-tri godine, ali trenutak za prodaju ‘Telekoma’ nije loš ukoliko se uzme u obzir i stanje u tehnologiji elektronskih komunikacija na svjetskom tržistu kapitala”, zaključila je ministarka. Tanjug